Marko Mišulić osnivač je tvrtke Ascendo d.o.o. Zadar, s kojom je 2014. godine lansirao start-up projekt Rentlio – inovativnu web – aplikaciju koja iznajmljivačima apartmana, soba, vila te malim hotelima i hostelima eliminira administraciju.
Mladi zadarski poduzetnik nakon završenog matematičkog smjera Gimnazije Jurja Barakovića, upisao je Ekonomski fakultet u Zagrebu. Već na drugoj godini fakulteta dobio je posao u investicijskom poduzeću u kojem je radio šest godina nakon završetka fakulteta – sve do travnja 2014. godine kad je odlučio dati otkaz kako bi pokrenuo i realizirao ideju.
Rentlio bilježi uspješnu brzu sezone, a ova “zadarska inovacija” prepoznata je od strane iznajmljivača, ali i stručnjaka.
O počecima, osnivanju tvrtke te planovima za budućnost razgovarili smo s Markom Mišulićem.
Kad se rodila ideja o osnivanju online sustava za upravljanje malim objektima u turizmu?
Ideja se zapravo rodila iz vlastite potrebe. Naime, prije nekoliko godina, moja obitelj se počela baviti iznajmljivanjem nekoliko apartmana. Probali smo sve aplikacije za upravljanje turističkim objektima na koje smo naišli i nijedna nije potpuno zadovoljavala naše potrebe. Posebno ne u smislu nekih specifičnosti domaćeg tržišta. Motiviran spoznajom da i drugi iznajmljivači imaju jednake probleme, odlučio sam dati otkaz na svojem redovitom poslu, okupiti tim i maksimalno se posvetiti razvoju aplikacije fokusirane primarno na potrebe manjih, obiteljskih objekata u turizmu.
Često se govori kako u Hrvatskoj vlada nepovoljna poduzetnička klima. Kakvo je vaše iskustvo, jeste li naišli na prepreke u realiziranju ideje?
Najteži zadatak i najveća prepreka u svakom poslu i u svakoj zemlji na svijetu je napraviti proizvod koji su kupci / korisnici voljni platiti. I to je ono što je zajedničko svim poduzetnicima svijeta, neovisno nalaze li se oni u Hrvatskoj ili negdje drugdje. S druge strane, činjenica je da Hrvatska tek sazrijeva u poduzetničkom smislu te da još dosta zaostajemo za razvijenim zemljama u smislu otvorenosti i jednostavnosti sustava usmjerenog prema poduzetnicima. To za sobom vuče i neke dodatne prepreke koje u drugim, razvijenim zemljama ne postoje. Ali stvari se polako mijenjaju i svi se nadamo kako će sustav prepoznati važnost poduzetništva i njegovog značaja u maloj ekonomiji kao što je naša. Naravno da i mi nailazimo na te prepreke, ali rješavamo ih u hodu i ne želimo biti fokusirani na ono što je negativno već maksimalno ostati usmjereni ka razvoju proizvoda i njegovom plasmanu na tržište. Nastojimo svojim pozitivnim primjerom pomoći u rušenju te nepovoljne poduzetničke klime.
Koliko ste zadovoljni odazivom iznajmljivača/korisnika?
Prva sezona Rentlia na tržištu prošla je odlično i jako smo zadovoljni rezultatima. Najviše smo zadovoljni time što postojeći korisnici vrlo rado preporučuju našu aplikaciju drugim potencijalnim korisnicima što rezultira time da nam baza korisnika svakodnevno organski raste. 2016. godina je započela izvrsno i pošto će ovo biti naša prva puna godina na tržištu, imamo uistinu velika očekivanja koja ćemo zasigurno i ostvariti.
Što aplikacija omogućava i koja je cijena korištenja?
Rentlio objedinjuje upravljanje svim poslovnim procesima s kojima se susreću iznajmljivači apartmana, soba i ostalih smještajnih kapaciteta u turizmu. Od jedinstvenog kalendara na kojem se automatski prikazuju sve rezervacije primljene s najvećih svjetskih online booking portala čime se izbjegava mogućnost dvostrukih rezervacija, do izdavanja računa, prijave / odjave gostiju na turističku zajednicu, statistike i još mnogo toga. Naši tipični korisnici su manji objekti koji imaju između 6 i 15 smještajnih jedinica. Cijena aplikacije je 60 kn mjesečno po smještajnoj jedinici. smo sredstva uložili u daljnji razvoj aplikacije.
Planirate li širenje na strano tržište?
Iako imamo korisnika i iz drugih zemalja, domaće tržište nam je i dalje primarno. Mala smo zemlja, ali u turističkom smislu itekako relevantna, posebno u segmentu malih, obiteljskih objekata, tzv. privatnih iznajmljivača. Iz tog razloga nema smisla preskakati stepenice i “trčati” na druga tržišta kad na domaćem tržištu ima toliko potencijala. Ne želimo ništa raditi “stihijski”, pa tako ni izlaziti na strana tržišta bez kvalitetne pripreme, tako da nam je u planu raditi značajniji iskorak na strana tržišta krajem 2016. godine i početkom 2017.
Koliko je trenutno zaposlenih na projektu Rentlio?
Trenutno nas je troje stalno zaposlenih koji rade na Rentliu, a za četvrtom osobom koja će se pridružiti našem timu upravo tragamo. Pored toga, po potrebi se timu priključuje i dizajner korisničkih sučelja, a od početka veljače priključit će nam se još jedan programer tako da će nas uskoro u cijelom timu biti šestero.
I za kraj, poruka za mlade poduzetnike – koja je vaša „tajna uspjeha”?
Tajna uspjeha? Rekao bih da je to fokusiranost na realizaciju i kvalitetu onoga što radite, uklanjanje svih distrakcija koje vam stoje na putu ostvarenja vaše vizije i otpornost na sve negativno što vas pokuša omesti u postizanju cilja. Na svaki “ne može se” koji dođe do vas, spremno odgovorite i svojim primjerom pokažite da se može. Koliko god to teško bilo ili nemoguće izgledalo u prvi trenutak. Dakle, hrabrost, poduzetnička ludost i fokusiranost.
Nagrada je tvrtki donijela 133 tisuće kuna uloženih u daljnji razvoj aplikacije.
– Ovom prilikom se još jednom zahvaljujem svim našim Zadrankama i Zadranima koji su vjerno glasali za Rentlio i pomogli nam osvojiti nagradu javnosti na tom natjecanju, rekao je Marko Mišulić.