ZADAR – Nakon jučerašnje vijesti kako su Dubrovčani potpisali predugovor za koncesiju terminala za kruzere s turskim operaterima koji su svojedobno bili zainteresirani za zadarsku luku, postavlja se pitanje hoće li se prije izgraditi Gaženica ili Gruž.
Upravno vijeće Lučke uprave Zadar još nije objavilo natječaj za izvođača radova na gradnji terminala, a niti natječaja za koncesiju na međunarodni putnički promet. Pri kraju su pripreme za ta dva natječaja. – Mi se nadamo vrlo brzo da će biti objavljena i da ćemo dobiti dobre ponude, kazao nam je Emil Bilić ravnatelj Lučke uprave Zadar.
Za izvođača radova na reduciranom projektu terminala još je lani objavljena pretkvalifikacija koju je prošlo sedam građevinskih tvrtki među kojima je većina domaćih. Na osnovu nove projektne dokumentacije koju je, kako je otkrio gradonačelnik Božidar Kalmeta, IGH napravio za 610 tisuća eura, čeka se građevinska dozvola koju izdaje resorno ministarstvo. Sav postupak kontroliraju konzultanti Njemačke razvojne banke (kreditor, op.a), što je jako usporena procedura koju je, po svemu sudeći, iskoristila konkurencija.
Ozbiljan igrač kao što je Global Port Holding iz Turske, koja upravlja s više europskih luka, te kruzingom u Singapuru 2013. godine iskazali su interes za koncesioniranje Gaženice, da bi se u 2014. godinu javili na natječaj za koncesiju od 40 godina na luku Gruž. Preko svoje tvrtke Dubrovnik International Cruise Port Investment dali su jedinu ponudu. S njima je jučer u Ministarstvu pomorstva potpisan ugovor prema kojem bi oni počeli graditi već u listopadu ove godine, te bi do kraja 2018. godine uložili 94 milijuna eura u izgradnju terminala, trgovačkog centra s podzemnom garažom (sadržaji koju su planirani i u daleko većoj Gaženici, op.a) te međunarodni autobusni kolodvor. Turci planiraju gradnju na 40 tisuća m² bruto građevinske površine, a Lučkoj upravu Dubrovnik ponudili su 25 milijuna eura koncesijske naknade, dvostruko više nego je tražilo Upravno vijeće na čijem čelu je Nina Perko, pomoćnica ministra i „alfa i omega” koncesija pomorskog dobra.
Pristigle su četiri ponude. Interes su iskazali Venezzia Terminal Passeggeri, operater venecijanske luke za kruzere, čiji su predstavnici lani bili na otvaranju luke Gaženica.
Javili su se Avto Line Grupe iz Moskve koja je interes iskazala preko svoje podružnice u Crnoj Gori kao i građevinska tvrtka Gomilšek iz Slovenije.