Jutros su učenici i profesori Poljoprivredne, prehrambene i veterinarske škole Stanka Ožanića, Zadar u plasteniku na Babindubu posadili jagode uz hidroponski sustav u sklopu projekta „Primjena inovativnih metoda podučavanja i komunikacije sukladno smjernicama ruralnog razvoja”.
Hidroponski uzgoj jagoda je projektna aktivnost tj. inovativna metoda uzgoja jagoda kojom su ovladali profesori i učenici te su se tako stručno usavršili.
Hidroponska proizvodnja odvija se u zaštićenom prostoru što omogućava proizvodnju tijekom cijele godine. Jagode se uzgajaju u hranjivoj otopini bez zemlje u organskom sterilnom supstratu od kokosovog vlakna. Uklanjanjem tla (zemlje) iz proizvodnje izbjegava se mjesto nastanka bolesti, rasta korova i dobivamo se precizan nadzor ishrane biljke. S hidroponskim uzgojem biljaka osigurava se točno potrebna količina hranjiva u određenom omjeru čime se izbjegava stres kod biljaka zbog nedostatka određenog hranjiva, postiže se brža zrioba i visoka kvaliteta proizvoda a smanjuju se troškovi uzgoja.
Učenici drugog razreda, smjera agroturistički tehničar i fitofarmaceut danas su sadili jagode sorte albion u pratnji profesora agronomske grupe predmeta, Ante Gospića i Željke Aralice. Sadnji su se se priključile ravnateljica Jelena Gulan i voditeljica projekta Ivana Dević.
Projekt je financiran iz Europskog socijalnog fonda, u sklopu poziva „Modernizacija školskih kurikuluma u strukovnim školama u skladu s Hrvatskim kvalifikacijskim okvirom i potrebama tržišta rada” u Poljoprivrednoj, prehrambenoj i veterinarskoj školi Stanka Ožanića u Zadru.
Projekt je prijavila Poljoprivredna, prehrambena i veterinarska škola Stanka Ožanića uz tehničku pomoć u pripremi AGRRA-e – Agencije za ruralni razvoj Zadarske županije.
Na projektu sudjeluje pet projektnih partnera:nositelj projekta Poljoprivredna, prehrambena i veterinarska škola Stanka Ožanića, Zadarska županija, Grad Zadar, Srednja škola Matije Antuna Reljkovića iz Slavonskog Broda i Srednja škola braće Radić iz Kaštel Štafilića. Projekt je započeo u travnju 2015. godine i traje do travnja 2016.
Osuvremenjen i moderniziran školski kurikulum uz uvođenje hidroponskog uzgoja jagoda kao inovativne metode za razvijanje relevantnih strukovnih kompetencija profesora i učenika uz stručno usavršavanje profesora omogućit će korištenje novih metoda poučavanja kojima će se motivirati i animirati učenike za rad u grupama.