ZADAR– Ministar turizma Anton Kliman danas je otvorio „Destinacijski forum Zadar 2016., kojeg je potaknula Zadarska županija, a organizirala TZ Zadarske županije.
– Do prije 20 godina, za Hrvatsku nitko nije znao, pa su za nju doznavali preko sportaša kao što su Goran Ivanišević, Kukoć, Modrić, a sada sve više Amerikanaca dolazi u Hrvatsku. Promocija Hrvatske počela je u turističkoj emisiji „Where in the World” Matt Lauera, ispričao je prvi predavač na skupu, Peter Radovich Jr., kreativni direktor na CBS televiziji, koji je nakon emisije o Dubrovniku najavio mogućnost da se Amerikanci upoznaju i sa Zadrom.
– Za sve je važna dobra priča, kazao je Radovich. Dobitnik je 29 Emmyja za kreiranje Superbowla, kojeg je pretvorio u show. Peter Radovich, po roditeljima je podrijetlom s Kaprija i Pašmana, odnedavno je i vlasnik stana na Kalelargi. Radovich je na skupu prenio svoja američka iskustva kreativnog direktora sportskog programa na velikoj američkoj TV mreži CBS. On je kreator Superbowla, koji je pretvoren u show američkog nogometa, kojeg prati 120 milijuna gledatelja. Više od američkog nogometa, gledatelje zanimaju slavni, kao pjevačica Bijonse, čiji nastup u toj emisiji je Radovich pokazao u Arsenalu. Za razliku od Hrvata, koji prekid reklamama koriste za „višu silu”, gledateljima Superbowla to je važan dio prijenosa. Za 30 sekundi reklame, oglašivači plaćaju pet milijuna dolara.
Upravo jedna reklama za Apple, Radovichu je bila poticaj i tajna njegove uspješne karijere koju je podijelio sa sudionicima skupa u Arsenalu. – Za razliku od većine ljudi s kojima radim, moj je moto raditi ono što drugi ne rade, kazao je Peter Radovich, rođeni Njujorčanin.
– I dok me mnogi uvjeravaju kako je to ovdje nemoguće, kako Hrvatska nije Amerika, ja vjerujem i znam kako ljudi u Hrvatskoj imaju zanimljive priče, kreativni potencijal i mogu mijenjati stvari na bolje. Primjer toga su i hrvatski vaterpolisti o kojima je Peter Radovich napravio dokumentarac Barakude, nedavno nagrađen i na sportskom festivalu u Zadru. Na to ga je potaknuo bivši izbornik Ratko Rudić.- Ponosan sam što sam godinu dana proveo s njima i otkrio tu hrvatsku sportsku priču, kazao je Radovich, prikazavši za kraj svoj ležernog predavanja i spot 2Cellos kojeg je u Americi gledalo 25 milijuna ljudi.
Hrvatska ima svoje adute da bi postala privlačna i prepoznatljiva turistima.
istaknula direktorica županije TZ Mihalea Kadija. U organizacija skupa, na kojem će biti 20 izlagača i rasprava na okruglim stolovima sudjeluje i Odjel za turizam i komunikacijske znanosti zadarskog sveučilišta, te najveća turistička kuća Ilirija.
Na Destinacijskom forumu sudjeluje uz Pete Radovicha JR i Aidan Pender, neovisni poslovni analitičar i konzultant sa sjedištem u Dublinu, Tomo Ricov, osnivač i direktor Weekend Media Festivala i specijalizirane event agencije Pepermint, Kyle Embry, stručnjak za menadžment tematskih parkova i atrakcija, kao i domaći stručnjaci.