Turistička zajednica Zadarske županije preko priopćenja za medije uputila je poziv za suradnju na udruženom oglašavanju destinacije putem web-stranice Ryanair.com u 2017. godini.
Turistička zajednica Zadarske županije i Zračna luka Zadar u intenzivnim su pregovorima s niskotarifnim prijevoznikom Ryanair oko suradnje u 2017. godini, ali i sa svim dionicima koji bi trebali sudjelovati u financiranju udruženog oglašavanja što je glavni preduvjet za održavanje ovog projekta. Podsjećamo na važnost suradnje koja stvara uvjete za dolazak čak 160.000 putnika kroz 7 mjeseci godišnje iz 13 ključnih europskih destinacija u Hrvatsku, ali i na problem nestabilnosti financiranja, odnosno neodgovornosti u izvršavanju preuzetih obveza pojedinih subjekata. Naime, ukupni dug za udruženo oglašavanje prema Ryanairu za prošlu i ovu godinu iznosi 4.600.000,00 kuna, a sva dugovanja ili nepotpisane ugovore podmiruje Turistička zajednica Zadarske županije iz svojih osnovnih sredstava uz 1.125.000 kuna koje uplaćuje kao svoj dio udruženog oglašavanja, stoji u priopćenju.
U nastavku napominju kako je Hrvatska turistička zajednica smanjila iznose za udruženo oglašavanje zbog smanjenog nacionalnog proračuna, što nam govori o novoj financijskoj realnosti i činjenici da su jedino sredstva koja uplaćuje Zadarska županija i Turistička zajednica Zadarske županije ostala nepromijenjena. Moramo biti svjesni da smanjivanje sredstava za promidžbu kao posljedicu može imati značajne odjeke na dolaske i noćenja.
Stav je Turističkog vijeća Zadarske županije kako je projekt Ryanaira na Zračnoj luci Zadar strateški za širu destinaciju i ne smije ovisiti o mukotrpnim nastojanjima Zadarske županije da održi 1000 rotacija godišnje koje u Hrvatsku donese zasigurno više od milijun noćenja.
Direktorica Turističke zajednice Zadarske županije Mihaela Kadija u priopćenju je poručila:
– Odgovorno tvrdim kako ured Turističke zajednice Zadarske županije čini sve što može kako bi osigurala što više ugovora dionika za udruženo oglašavanje, te godišnje ulaže iznimne napore, sate rada i sredstva da projekt održi, no u granicama svojih zakonskih mogućnosti i ovlasti. Naime, udruživanje je dobrovoljno, te svaki potpis ili odbijanje je slobodan izbor pojedinca. Ugovaranjem za 2015/2016 uspjeli smo ishoditi 60% više sredstava od sustava Turističkih zajednica u županiji, 40% od jedinica lokalne samouprave te 20% više od turističkih subjekata. Godišnje izdvajamo 20% svojih prihoda. Ipak, neki lokalni dionici i Hrvatska turistička zajednica posljednjih godina smanjuju svoje udjele u ovom udruživanju.
Župan Zadarske županije Stipe Zrilić dodao je:
– Zadarska županija i dalje će podupirati projekt Ryanaira jer smatramo da je to važan projekt za razvoj turizma, projekt koji nam dovodi veliki broj turista, ne samo u našu Zadarsku županiju već i u čitavu Hrvatsku. Zato pozivam sve dionike na ozbiljan i odgovoran pristup, konkretnu financijsku potporu i izvršavanje svih preuzetih obveza. Budući da se radi o zaista velikim iznosima financiranja udruženog oglašavanja, predlagali smo Ministarstvu turizma povećanje boravišne pristojbe za 1 kunu čime bi se riješio problem. Ako imamo više od 10 milijuna noćenja tim bi povećanjem prikupili oko 10 milijuna kuna i time financirali udruženo oglašavanje. No, naš prijedlog nije prihvaćen. Ovdje još napominjem da Zadarska županija nema prihoda od boravišne pristojbe, a Turistička zajednica Zadarske županije tek 10%. Zadarska županija najznačajnije financijski podupire ovaj projekt, uz TZ Zadarske županije i Hrvatsku turističku zajednicu, i to iznosom od 1.000.000,00 kuna godišnje.
U priopćenju stižu i brojke turističkog prometa.
– Zadovoljstvo nam je obavijestiti vas kako je prema svježim podacima Državnog zavoda za statistiku, koji je u 2016. godini zbog uvođenja eVisitora jedini relevantni statistički izvjestitelj, Zadarska županija i dalje zauzima 4. mjesto prema udjelu od 11,1% u noćenjima u Republici Hrvatskoj, te je ostvarila 4,3% povećanje u dolascima i 4,2% u noćenjima (ukupno 7.185.736 noćenja u komercijalnim objektima). Stanje u eVisitoru na dan 7.10. govori o ostvarenih 11.125.000 noćenja od siječnja do rujna, što ukazuje na povećanje od 6% naspram istog perioda 2015. Nema sumnje da je točno što svi subjekti koji djeluju u turizmu posljednjih mjeseci ponosno ističu, a to je uspješna 2016. turistička godina. Ovim putem čestitamo svim članovima Turističke zajednice Zadarske županije, svima koji djeluju direktno ili indirektno u turizmu, te građanima Zadarske županije što su svojim djelovanjem i gostoprimstvom opravdali mjesto turizma Zadarske županije u nacionalnom vrhu, poručuju iz TZ Zadarske županije.