ZADAR– Prošla su skoro dva mjeseca od kada je Lučka uprava Zadar sa Zajednicom ponuditelja Strabag AG Spittal an der Drau, Austria i Strabag Hrvatska potpisala ugovor o izvođenju radova na izgradnji zgrade terminala u Gaženici, vrijednih 30 milijuna eura s PDV-om.
Strabag, koji je kvalitetno napravio i prve dvije faze nove zadarske luke, kao i do sada nadzire Institut građevinarstva Hrvatske (IGH). Prvotni projekt putničke zgrade izradio je zadarski arhitekt Nikola Bašić. Na natječaju za izvođača radova ponuđena je cijena od 50 milijuna eura, dok je procjena projektanta iznosila 34 milijuna eura. Zbog toga je natječaj bio poništen i išlo se u novi projekt kojeg je izradio Berislav Krtalić iz IGH.
Javnosti je manje poznat podatak kako je autor konstrukcije zadarski inženjer građevine Branko Brkić, vlasnik tvrtke Struktura projektiranje koja potpisuje važan segment tog kapitalnog projekta.
Gradnja terminala najveće je gradilište na zadarskom području na kojem bi za 14 mjesec trebala biti otvorena putnička zgrada površine 24 tisuća metara četvornih. Na njemu se radi od samog početka otvaranja radova, svaki dan do 17 sati, po svakakvom vremenu i subotama.
Gradilište se može pratiti i bez video nadzora iz Lučke uprave koja je smještena u montažnom objektu privremenog karaktera. U ime LUZ kao investitora glavni je nadzornik dipl. inženjer Igor Pukec, pomoćnik ravnatelja i voditelj projekta gradnje. Gradilište, kao što smo već pisali nije nikakva smetanja za lokalni trajektni promet, a niti za kruzerski, mada je prvi pogled putnika s plovećih hotela upravo užurbano gradilište nad koji su se nadvile tri dizalice. Oni će u Gaženicu pristajati deo 29. studenog, a hoće li nekima od njih Gaženica postati “home port”, još se ne zna. Prvo će Lučka uprava morati naći koncesionara koji će osigurati budućnost zadarske luke i popunjenost zgrade u kojoj će tek jedan dio otpasti na čvrsto sjedište LUZ-a.