U 2016. godini na portalu MojPosao objavljeno je više od 31.000 oglasa što je čak 33% više nego u 2015. S obzirom da je u jednom oglasu moguće naznačiti da se traži više izvršitelja, broj slobodnih radnih mjesta bio je i veći od toga.
Najtraženija zanimanja u 2016. bila su: konobar, prodavač, kuhar, programer, vozač, prodajni predstavnik, učitelj, skladištar, frizer te administrator. Najveća ponuda oglasa zabilježena je u sljedećim kategorijama zanimanja: Turizam i ugostiteljstvo – 20% oglasa, Prodaja (Trgovina) – 17% oglasa te Proizvodnja i zanatske usluge – 13% oglasa. Najveća potražnja (broj profila) je u sljedećim kategorijama: Prodaja (Trgovina) – 26% životopisa, Administrativna zanimanja – 18% životopisa te Turizam i ugostiteljstvo – 17% životopisa.
S obzirom na vrstu zaposlenja, u 2016. je objavljeno ukupno 60% oglasa za rad na neodređeno,što je gotovo isto kao i u 2015. godini kada se u 59% oglasa nudio rad na neodređeno.
Ugovor na određeno se u protekloj nudio u 53% oglasa, dok su se honorarni djelatnici tražili u 6% oglasa, a 3% oglasa se odnosilo na studentske poslove (oglasi predviđaju mogućnost obilježavanja više vrsta zaposlenja za isto radno mjesto).
S druge strane, 50% tražitelja posla je bilo zainteresirano za stalni posao, a trećina ih je bila zainteresirana i za radna određeno (29%). Za honorarni posao bilo je zainteresirano 11% tražitelja posla, a za sezonski njih 9%.
Iz raspoloživih podataka nije moguće zaključiti je li riječ o posloprimcima koji traže dodatni posao ili posloprimcima koji u nedostatku zaposlenja traže bilo kakav posao.
Direktor portala MojPosao, Igor Žonja, komentira situaciju na tržištu rada:
„Rezultati istraživanja neznatno odstupaju od prethodnih godina što dokazuje da se hrvatsko tržište rada već nekoliko godina suočava s trendom koji će se nastaviti i u budućnosti, a to je deficit radnika u građevinskom, IT i turističkom sektoru. Kratkoročno je nužno da poslodavci poboljšaju uvjete rada, država značajnije poveća kvote nego što je to napravila za 2017. te efikasnije radi na prekvalifikacijama, naročito trenutno nezapošljivih. Posloprimci također trebaju intenzivirati svoje napore za prekvalifikacijom. Dugoročno, nužna je promjena edukativnog sustava sa fokusom na strukovne škole, stručne prakse i STEM. Također treba osmisliti kvalitetniji uvoz radne snage i poboljšati uvjete rada.”
Najčešće se traže kandidati sa srednjom stručnom spremom
Tijekom 2016. godine poslodavci su najčešće tražilikandidate sa srednjom stručnom spremom – u 50% oglasa srednja stručna sprema bila je uvjet za uspješnu prijavu na natječaj.
S druge strane, 51% posloprimaca je u svojim životopisima kao stupanj obrazovanja navelo srednju stručnu spremu.
Zaposlenike s višom stručnom spremom tražilo se u 20% oglasa, dok isti stupanj obrazovanja je u svojim životopisima navelo 14% tražitelja posla.
U 30% oglasa kao uvjet je bila navedena visoka stručna sprema, a isto je u svojim životopisima navelo 21% tražitelja posla.
Najčešći uvjeti u oglasu: napredni engleski i radno iskustvo od 2 godine i 5 mjeseci
Poznavanje stranih jezika tražilo se u 44% oglasa.
U najvećem broju oglasa tražilo se napredno znanje engleskog jezika (51% oglasa), a osnovno poznavanje engleskog jezika tražilo se u 22% oglasa. Ostali jezici su manje zastupljeni.
Najviše posloprimaca u svojim životopisima navodi napredno poznavanjeengleskog jezika (34%), dok ih 23% navodi profesionalno poznavanje. Osnovno poznavanje engleskog jezika navodi 17% tražitelja posla.
Njemački jezik je drugi po zastupljenosti – 21% posloprimaca navodi osnovno poznavanje njemačkog jezika. Na trećem mjestu nalazi se talijanski čije temelje poznaje 9% tražitelja posla.
U 29% oglasatražilo se poznavanje rada na računalu, i to većinom poznavanje rada u Wordu i Excelu.
U polovici oglasa tražilo se radno iskustvo (48%) i to prosječno 2 godine i 5 mjeseci.
Najveći broj oglasa objavljen je za rad u Zagrebu
Od oglasa objavljenih u 2016. godini, njih najviše je objavljeno za rad u Zagrebu (42%). Slijede oglasi za Split te Rijeku, Pulu i Osijek.
Tijekom 2016. godine poslodavci su objavili preko 1.000 oglasa za poslove u inozemstvu. U odnosu na 2015. godinu objavljeno je 14% više oglasa za rad u inozemstvu. Najviše oglasa u inozemstvu objavljeno je za Njemačku, Mađarsku i Austriju.