Na samom otvorenju trećeg izdanja gastronomskog spektakla „Tuna, sushi & Wine festival”, jedan od uzvanika i gostiju bit će novi ministar turizma Gari Cappelli.
Gospodine Cappelli, kako procjenjujete značaj Tuna, Sushi & Wine festivala – u zimskom periodu i duboko u posezoni – s obzirom da je Zadar, prije svega, ljetna destinacija?
Održavanja manifestacija izvan ljetne sezone izuzetno je važno za destinaciju, ali i za cjelokupni turizam naše zemlje jer je sezonalnost još uvijek jedan od glavnih izazova s kojim se borimo. Iako je primjetan trend produljenja sezone van ljetnih mjeseci, upravo je stvaranje zanimljive i drukčije ponude poput raznih gastro, kulturnih i sportskih manifestacija ključno za dodatno snaženje tog procesa. Vrijeme je da počnemo govoriti o turističkoj godini jer Hrvatska ima sve preduvjete za to. Osim obale, imamo predivnu i zanimljivu unutrašnjost, pa uz jačanje kvalitete usluge, ali i same ponude, vjerujem da Hrvatska u narednim godinama može postati cjelogodišnja turistička destinacija.
Najavili ste pojačane aktivnosti za produljenje sezone i iskorak prema azijskim tržištima. Je li Tuna, Sushi & Wine festival – kao spoj gastronomsko-turističkog te eventa kulturne i gospodarske razmjene – priča koja ide u tom smjeru?
Svakako. Tuna, Sushi &Wine festival odličan je mamac za turiste, kako domaće, tako i strane, posebice kada je riječ o gostima iz Japana te ostalih dalekih tržišta. Prilika da posjete Hrvatsku, odnosno tradicionalno ljetnu destinaciju u ovim zimskim mjesecima, savršen je način da upoznaju i ostale ljepote Zadra, ali i cijele Dalmacije.
Ima li projekt TSWF-a punu stručnu i marketinšku podršku od strane ministarstva turizma?
Ministarstvo i ja osobno podržavamo turističke inicijative i projekte koji imaju pozitivan karakter i pridonose razvoju turizma u pojedinoj destinaciji. Odličan je to primjer drugima da uz sustavno planiranje te predan i kreativan rad, poslovanje ne mora biti svedeno isključivo na ljetne mjesece, kao što je još uvijek primjer kod nekih odredišta. Želimo li biti konkurentni, moramo stvoriti motive dolazaka turista, kvalitetan sadržaj koji stvara doživljaj i potiče emocije zbog kojih će se turisti ponovno vraćati u našu zemlju.
Najbolji i najskuplji hoteli sa četiri ili pet zvjezdica su za oko tri tjedna puniji od hotela s, primjerice, tri zvjezdice. Je li ispravan zaključak da se gradnjom luksuznih hotela postiže ne samo bolja popunjenost tijekom godine, već i postiže veći turistički i ugostiteljski standard za cijelu destinaciju? Dakle, bolji restorani ili privatni smještaj višeg standarda, ili općenito govoreći – hoteli kao generatori turističkog razvoja …
Točno, smještajni kapaciteti više kategorije imaju puno bolju popunjenost. Razlog tome je u činjenici što primjerice apartmani i hoteli visoke kvalitete turistima nude brojne dodatne mogućnosti i dodatni sadržaj. Danas više nije dovoljno turistu ponuditi ručnik i suncobran za plažu, već moramo biti kreativniji, inovativniji. Moramo omogućiti turistu poseban doživljaj koji će dugo pamtiti i zbog kojeg će se vraćati u destinaciju. Ove godine u Hrvatskoj će se otvoriti oko 50 novih ili obnovljenih hotela, uglavnom visoke kategorije i svakako da će sva ta ulaganja imati pozitivan doprinos na razvoj pojedine destinacija, ali i nacionalni turizam u cijelosti.
Najavili ste povećanje investicijskog programa sa 676 milijuna eura na 800 milijuna, odnosno 300 milijuna iz javnog sektora. U što će se ulagati?
Tvrtke će investirati najmanje oko 511 milijuna eura u svoje turističke projekte, dok će javni sektor, odnosno županije, gradovi i općine s njihovog područja investirati 306 milijuna eura. Investicije se planiraju u cijeloj Hrvatskoj, pa i u onoj kontinentalnoj, a većinu će kao i u 2016. investirati privatni sektor. Dakle, u daljnje povećanje kvalitete objekata, sadržaja ponude, u nove objekte te u obnovu postojećih. Osim otvaranja novih hotela, govori se i o prvom kongresnom centru u šibenskom „Solarisu”, nekoliko family resorta i novih kampova, interpretacijskih i centara za posjetitelje.
Zadarski hoteli?
U Zadru počinje prva faza ulaganja „Dogus” grupe u hotel „Maraska” s pet zvjezdica, a „Falkensteiner” ulaže u hotele „Punat” te u kamp s pet zvjezdica na „Boriku” . Do ljeta treba završiti rekonstrukcija palače Cedulin u novi Turističko informativni centar, a do početka iduće godine izgradnja putničkog terminala luke u Gaženici. Također, u Dubrovniku se planira proširenje kapaciteta i novih sadržaju hotela „More”, ulaže se i u hotel u „Importanne Resortu”, hotele „Plat” te „Hotel Excelsior”. U Istri se sveukupno planira oko 200 milijuna eura privatnih investicija, a pravi investicijski boom očekuje se i u Splitsko-dalmatinskoj županiji.