Jedna od najbrže rastućih tvrtki u Srednjoj Europi, Google Premier Partner, 1000 uspješno odrađenih kampanja – sve navedeno opisuje zadarsku tvrtku Telum, agenciju koja se bavi izradom, vođenjem i optimizacijom internet marketing kampanja.
Nakon završenog studija na Fakultetu elektrotehnike i računarstva (FER) i godine dana iskustva u maloj tvrtki u Zagrebu, Mario Ivić odlučio se vratiti u svoj grad Zadar i osnovati Telum.
Bila je to 2008. godina, a Marijev prvi ured bila je soba u obiteljskom stanu. Danima i noćima za kompjuterom je razvijao kod za „AdWords Intelligence” – alat za optimizaciju Google AdWords kampanja. Godinu dana nakon, njegov je proizvod na neovisnom testiranju proglašen “Best value” na globalnoj razini za odličan omjer cijene i kvalitete.
Danas iza Teluma stoji tim od šest zadarskih stručnjaka, a redovito surađuju s freelancerima i partnerima. Trenutno su u potrazi za pojačanjem – programerima i marketinškim stručnjacima.
Prošla godina za njih je bila svojevrsna prekretnica. Naime, Telum je dospio na prestižnu Deloitte Tehnology Fast 50 CE ljestvicu kao 23. najbrže rastuća tvrtka u Srednjoj Europi.
– Ta ljestvica po meni je prava ocjena dobrog puta prema uspjehu. Kriteriji su učinak i prihodi, a Telum je ostvario rast od 607 % u četiri godine. Zbog dobrih rezultata koje postižemo tvrtke s nama ostaju dugo, priča nam Mario u novim prostorijama na adresi VII. domobranske pukovnije.
Dodaje kako je iste godine Google uveo bedž premier partnera osmišljen tako da se prepoznaju partneri koji upravljaju velikim portfeljima Googleovih oglašavačkih kampanja i postižu sjajne rezultate za svoje klijente. Takvih je svega nekoliko u Hrvatskoj, a među njima je upravo i zadarski Telum.
Iz Zadra su u listopadu prošle godine lansirali i platformu za nativno oglašavanje. „Midas” ima dvostruku ulogu – portalima pomaže da međusobno razmjenjuju promet, a tvrtkama omogućava da koriste sve prednosti nativnog oglašavanja na mreži portala.
– Sve ide jako brzo, u vrlo kratkom roku uključilo se puno oglašivača. Midas trenutno koristi preko 80 portala s dosegom od 1.8 milijuna ljudi mjesečno te preko milijardu prikazivanja sadržaja mjesečno, govori Mario dok nam pokazuje učinke na svojem računalu.
Među njihovim klijentima su velika imena: Hrvatski Telekom, Vipnet, B.net, Emmezeta, Erste banka, Zagrebačka banka, Lesnina, Gorenje, Bayer, Zagrebačka pivovara, Nivea, DM, Suzuki… S obzirom na to da su im sjedišta većinom u Zagrebu, Mario je često na putu.
– Zadar je mali grad i tu jednostavno ne postoji tržište. Negativna strana lokacije ureda u Zadru je svakako teže stvaranje poslovnih kontakata. No, mi to, s druge strane, postižemo našim rezultatom. Jednom tjedno putujem u Zagreb i nije mi teško jer volim ovaj posao.
Na zadarskoj IT sceni ipak se mogu vidjeti pomaci, dodaje Mario.
– Problem je uvijek bio nedostatak studija. No, Sveučilište se aktiviralo i napokon se, u suradnji sa zagrebačkim TVZ-om, pokreće takav smjer u Zadru. Prilikom izrade programa, konzultirali su i tehnološku zajednicu te potražili pomoć kroz praksu i predavače, što mi je osobito drago. Zadar ima ljude koji znaju i mogu prenijeti svoje znanje. Studij je osnova karijere i zasigurno bi više ljudi ostalo u Zadru da je ranije postojao takav fakultet. No, zadarska scena se lagano budi uz startupove. Svi smo mi maleni, ali rast ćemo, nadamo se, kroz smiješak poručuje Mario.
A koji su mu planovi za budućnost? Okretanje prema inozemnom tržištu jedan je od njih. Pred samom realizacijom je suradnja s dvije strane države koje su prepoznale kvalitetu Teluma, uspješne poslovne priče koja dokazuje da se iz Zadra može uspjeti.