Nekoliko stotina prosvjednika okupilo se u četvrtak u 18 sati na Narodnom trgu, kako bi godinu dana nakon prošlogodišnjeg prosvjeda, još jednom dignuli svoj glas za reforme u obrazovanju pod motom “Hrvatska mora bolje”.
– Cijeloj jednoj generaciji djece uskraćeno je pravo za bolje školovanje. Želimo djecu koji će biti kritična masa, koju se ne uči samo zanatsko umijeće nego i emocionalna stabilnost i samoinicijativa. Želimo da ta djeca sutra ne traže sreću po Irskoj ili Njemačkoj. Zbog vas odlaze. Zato smo se danas okupili s jednim ciljem – da izbavimo reformu obrazovanja iz muzeja prekinutih reformi. Obrazovna reforma mora biti prioritet ove zemlje. Hrvatska mora bolje! Suvremeno kvalitetno obrazovanje mora biti dostupno svima pod jednakim uvjetima, kazala je okupljenima uz burna odobravanja Anita Pavić, jedna od organizatorica prosvjeda, predsjednica Udruge Ahisma.
Erupciju oduševljenja izazvala je iznošenjem zahtjeva prosvjednika.
– Tražimo od premijera Andreja Plenkovića razrješenje s dužnosti ministra obrazovanja i znanosti Pave Barišića koji svojim radom i odlukama pogoduje određenim interesnim skupinama i koji je još uvijek pod teškim optužbama za plagijat. Tražimo i razrješenje predsjednice Posebnog stručnog povjerenstva za provedbu strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije Dijane Vican koja uz ovu i niz drugih funkcija. Ona je pokazala u više navrata kako nije zainteresirana baviti se reformom obrazovanja javno naglašavajući kako nije ni pročitala dokumente o kojima je donosila odluke. Dijana Vican odgovorna je za netransparentnost procesa izbora voditelja i članova Ekspertne radne skupine koje je učinila tajnim za javnost i za članove vlastitog Stručnog povjerenstva. Zadnje što tražimo je ponavljanje natječaja za voditelje ekspertne radne skupine jer izborni kriteriji po kojima su birani nisi jasno obrazloženi. Imenovanjem Jasminke Buljan Culej za voditeljicu Ekspertne radne skupine narušeno je načelo neovisnosti ovog tijela. Naime, ona je odnedavno zaposlena u Ministarstvu znanosti o obrazovanja koje je zaduženo isključivo za administrativnu podršku Ekspertnoj radnoj skupini, rekla je Pavić.
Marin Dolfić, student Sveučilišta u Zadru je dodao kako je želja organizatora da obrazovanje dobije na značenju barem koliko i politička prepucavanja.
– Djeca nisu kompjuteri u koje ćete instalirati svoj program. Obrazovanje koje potiče na kritičko razmišljanje je snažno oružje kojeg se neki moćnici očito jako boje.Škola prije svega treba postati ono što joj je prvobitna namjena, a to je obrazovna ustanova i samo obrazovna ustanova. nametanje jednoumlje i sankcioniranje kritičkog razmišljanja nije obrazovanje već tiranija i kontrola, naglasio je Dolfić.