Zadarski prijevoznik Puntamika-line tužio je državu zbog štete koju je pretrpio nelegalnim oduzimanjem dozvole za međunarodnu liniju Zadar-Zagreb-Ljubljana, koja im je dodijeljena 2014. godine, pa godinu dana kasnije ukinuta bez valjane osnove.
Puntamika line je tada s još trojicom manjih hrvatskih prijevoznika dobila dozvole za međunarodni linijski prijevoz putnika u tzv. kabotaži, a to znači da se pune putnicima na stanicama između početnog i završnog odredišta. Puntamici je to bio Zagreb, Črnji Toursu, koji je vozio relaciju Zagreb-Trst, stajališta su bila u Rijeci, Puli, Rovinju, Poreču, Novigradu, Umagu, Koperu i Rabuieseu, itd. Dončićevo Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture šest mjeseci nakon izdavanja dozvole, kada su prijevoznici već nabavili autobuse i zaposlili nove djelatnike, izmijenilo je međunarodne dozvole i zabranilo kabotažu, čime je dovedena u pitanje rentabilnost linija.
– Mi smo spor s državom dobili i dozvole su nam vraćene. Nije bilo lako, nabavili smo dva nova autobusa i zaposlili četiri djelatnika, osam mjeseci smo se borili i uspjeli ih zadržati na poslu. Linija sada normalno funkcionira, a ovim postupkom od države tražimo da nam nadoknadi nastalu štetu, kaže vlasnik Puntamike-line Vlado Deranja.
Država će tako najvjerojatnije još jedan put platiti odštetu zbog zaštite monopolista, kojima nije odgovaralo da im male firme oduzimaju putnike i voze ih po tržišnim, dvostruko nižim cijenama.