Vlada Republike Hrvatske na sjednici u četvrtak donijela je odluku o koncesiji pomorskog dobra u svrhu gospodarskog korištenja luke posebne namjene – luke nautičkog turizma Borik. Radi se o Marini Borik koju je prije nekoliko godina preuzela Dogus grupa, najavivši veća ulaganja u njezinu infrastrukturu, što se do sada nije dogodilo.
Ovom odlukom država sadašnjem koncesionaru omogućava produžetak koncesije s 32 godine na dodatnih 20, pa će Dogus umjesto do 2030. godine njome moći gospodariti do 2050. godine. Ovlaštenik koncesije dužan je u koncesionirano pomorsko dobro uložiti sveukupno 13.490.760 kuna kao investicijsko ulaganje, u roku ne dužem od 36 mjeseci od dana sklapanja dodatka Ugovoru o koncesiji, potpisao je premijer Andrej Plenković.
Marina Borik d.o.o. ovlaštenik je koncesije iz 1998. godine, koja je dana i na 32 godine. Donošenjem Urbanističkog plana uređenja lučice Puntamika, naveli su investitori u svom zahtjevu, omogućena je djelomična rekonstrukcija i uređenje postojeće nautičke luke te izgradnja središnje građevine za potrebe nautičara i upravljanje lukom. U modernizaciju luke predviđena je investicija od 13.490.760 kuna te je podnesen zahtjev za izmjenom Odluke o koncesiji tako da se produži rok trajanja koncesije na ukupno 50 godina. Naime, davatelj koncesije može produžiti rok trajanja koncesije ako nove investicije to gospodarski opravdavaju.
Zahtjevu je priložena i Studija gospodarske opravdanosti koju je izradila konzultantska kuća Horwath HTL iz srpnja 2016. Rekonstrukcija i investiranje u marinu Borik sa 177 vezova rezultirat će, kažu, novom kvalitetnijom ponudom sadržaja i usluga marine, dodatnom turističkom ponudom, povećanjem konkurentnosti i atraktivnosti grada Zadra, uz korištenje sinergijskih efekata cijele Dogus Grupe. Tijekom rekonstrukcije marine pazit će se na poštivanje svih relevantnih zakona i propisa vezanih uz gradnju i zaštitu okoliša
Prema studiji Block-projekta planirana je izgradnja središnje građevine mješovite namjene za potrebe uprave nautičke luke i nautičara, bazena za kupanje, prijamnice, višenamjenske površine, izgradnja novog pješačkog mosta i dr. Individualni morski vezovi koristit će se većim dijelom za godišnji najam. Marina neće raspolagati suhim vezovima, niti dizalicom, koja će biti aktivna do početka radova. Korisnici vezova mogu očekivati umjeren rast cijena u prve tri godine nakon čega se očekuje njihova stabilizacija. Kako je studija ranije napisana, bilo je predviđeno da investicijski radovi završe do proljeća 2017. godine.
Dogus grupa radove je najavila nakon preuzimanja marine, ali je “kočnica dignuta” nakon procjene kako je 15-ak godina premalo za povrat investicije i očekivanu dobit. Uz dodatnih 20 godina koncesije, te iskustvo koje ima u ovom poslu, nema sumnje kako će investitor zadovoljiti apetite i opravdati investiciju.
Duka: Zadar će dobiti marinu kakvu zaslužuje
Radove planiramo započeti u jesen 2017. godine, nakon što dobijemo sve potrebne dozvole. Po završetku ulaganja grad Zadar će dobiti vrhunski uređenu, modernu i atraktivnu boutique marinu kakvu i zaslužuje. Ovim projektom Dogus grupa nastavlja ulagati u hrvatski turizam i kontinuirano podizati kvalitetu usluga koje nudi u svojim marinama, naglasio je Božidar Duka, regionalni direktor D-Marin, dodajući kako marina trenutačno zapošljava 11 radnika, a zbog uvođenja novih usluga taj će se broj povećati.