Hrvatski odgojitelji i učitelji su najveći reformatori jer su od 1990. napravili najveći pomak i unaprijedili inicijalno obrazovanje. Sve uspjele reforme u svijetu, napose u EU, iznijeli su isključivo učitelji, nastavnici, stručni suradnici i ravnatelji. Rezultati toga su visoki rezultati učenika Hrvatske po međunarodnim istraživanjima. Želim istaknuti ovo: PISA rezultati nisu proanalizirani. To je obična statistička lista koja ništa ne govori dok se svi uvjeti ne istraže i dozna gdje smo mi točno u Pisi. Morate biti ponosni i otmjeni u svim kritikama odgoja i obrazovanja i ustrajno raditi da budete još bolji, poručila je rektorica Sveučilišta u Zadru Dijana Vican učiteljima i odgojiteljima otvarajući današnji Znanstveno-stručni skup “Identitet i različitost u odgoju i obrazovanju”, koji se u Zadru održava od 21. do 23. rujna.
Znanstvenici iz više europskih država održat će predavanja o izazovima neuroznanosti i novim pristupima učenju, poticajima odgojitelja za izgradnju identiteta kod djece u ranom djetinjstvu, učiteljevoj samoprocjeni kvalitete i sl. Otvarajući simpozij rektorica Vican rekla je kako je održavanje skupova, konferencija i simpozija na Sveučilištu u Zadru uobičajena djelatnost u ovoj ustanovi, ali se baš tom uobičajenošću Sveučilište hvali , jer svaka konferencija nosi svoju specifičnost.
– Upravo to konferencijsko nijansiranje odražava različitost Sveučilišta, tematsku, organizacijsku, internacionalizaciju… Ja na učitelje i odgojitelje gledam s posebnim obzirom, jer su oni odmah nakon djece nacionalna dragocjenost. Istraživanje tradicije i povijesti za one koji poučavaju nisu teret budućnosti, nego poveznica koja čini znanstvenu distancu od društvenih plašteva. Čovjek je prenosio svoju povijest i kada nije znao ni pisati. Opstojali su oni koji su očuvali identitet kao takav, osvrnula se Vican na tematiku skupa.
Pročelnica Odjela za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru prof. dr. sc. Smiljana Zrilić posebno je pozdravila predsjednicu saborskog Odbora za obrazovanje, znanost i kulturu Vesna Bedeković, koja je i sama održala izlaganje na temu “Identitet i različitost: interkulturalni pristup odgoju i obrazovanju.
– Tema skupa nametnula se kroz razgovor sa strukom, kako bi se proširile kompetencije odgojitelja i učitelja te razumjele različitosti. Sva djeca moraju imati jednake mogućnosti u odgoju i obrazovanju, uz puno uvažavanje njihovih posebnosti, istaknula je Zrilić.
Dekan Pedagoškog fakulteta u Sopronu László Varga rekao je kako partnerstvo ovih učilišta otvara mnoge prilike studentima i predavačima.
– Naše prijateljstvo prelazi granice, na što smo izuzetno ponosni. U posljednjim godinama značajno se promijenilo razumijevanje ranog djetinjstva, koje je ključno za kasniji razvoj i život čovjeka, time i društva i ekonomije u cjelini. Kako bi budućim generacijama bilo bolje, moramo razumjeti što je dobro za djecu u ranoj dobi a što ne, rekao je Varga.
Skup traje do subote, kada je predviđeno zatvaranje skupa uz iznošenje zaključaka i izvješća.