ZADAR – Predstavljanje projekta Trga tri bunara, kojeg su osmislili u radionici arhitekata Ive Letilović i Igora Pedišića, na jučerašnjem sastanku u gradskoj upravi bio je povod šire rasprave o privremenim i trajnim rješenjima prometa Poluotoka.
Trebao bi to biti najveći zadatak urbanista kojih u Gradu Zadru, istini za volju, nema jer arhitekti rade pojedinačne projekte i time njihov posao završava.
Iduća godina u tome će biti prijelomna jer će početi radovi na uređenju bedema, završit će se radovi na Liburnskoj obali, te bi u drugoj polovici godine mogli započeti radovi na uređenju trgova sv. Frane i Tri bunara. Sve su to lokacije na kojima su bila parkirališta, a koja to predviđenim projektima uređenja više neće biti.
– Projekt uređenja zadarskih bedema, odnosno Muraja, na kojem će dogodine početi radovi, ima mogućnosti za definiranja novog režima prometa. Kako i na koji način će se on regulirati mi to još nismo odredili u Odjelu za komunalne poslove i Odjelu za prostorno uređenje i graditeljstvo, kazao nam je pročelnik Darko Kasap. Hoće li to biti samo prolaz interventnih vozila, promet do okretišta za opskrbu tržnice ili nešto treće, tek se treba donijeti odluka. Ona će biti i politička jer gradska uprava mora se izjasniti prema sadašnjosti i budućnosti Poluotoka.
– Uređenje povijesne jezgre ne smije otjerati građane s Poluotoka, ističe pročelnik Kasap, svjestan da gradska uprava treba osigurati privremena i alternativna rješenja za parkiranje, za novu regulaciju prometa kao i za dostavu.
Na Poluotoku će iduće godine biti zatvoreno 150 parkirnih mjesta. I prije nego su bedemi dobili zaštitu UNESCO-a planiralo se kako više neće biti parkiranja na nogostupu uz bedem na Liburnskoj obali.
– Nova parkirna mjesta dobit ćemo na mjestu gdje je bio ukrcaj za trajekte prema projektu Hrvatskih cesta, podsjeća pročelnik Kasap.
Krucijalno pitanje zadarskog prometa u mirovanju je javna garaža, kao jedina alternativa građanima Zadra i rješenje pritiska na Poluotok tijekom srca sezone. U očekivanju investitora za Ravnice, aktualna gradska uprava na čelu s Brankom Dukićem ozbiljno razmatra montažnu garažu u prostoru zapuštenih radionica starog TŠC-a kao privremeno rješenje. To je prostor koji je pripao Zadarskoj županiji a oni su dali Sveučilištu školsku zgradu koju je za te namjene ostavila Zaklada Bakmaz, dok bi na prostoru dograđenih radionica gradila nova škola primijenjen umjetnosti. Ponovno projektiranje ta dva sadržaja dobili su arhitekti Letilović i Pedišić, a oni su kako doznajemo, izrazili svoje nezadovoljstvo što se taj školski prostor želi prenamijeniti u javnu garažu.
U Gradskoj upravi razmatra se i lokacija Đila – parkirališta u Jazinama, gdje bi se također mogla napraviti garaža. Na takvu investiciju je spreman Grad Zadar, a pročelnik Šime Erlić dobio je zadatak da ispita mogućnosti financiranja uz pomoć ITU programa kojeg financira Europska unija.