Grad Zadar objavio je nacrt prijedloga odluke o zakupu javnih površina te poziva javnost da se očituje i iznese mišljenja, primjedbe i prijedloge koji će, budu li zakoniti i stručno utemeljeni, biti prihvaćeni.
Nacrt prijedloga podijeljen je u trinaest cjelina, a odnosi se na opće odredbe, uvjete i način za gospodarenje javnim površinama, postupak dodjele javnih površina, postupak javnog natječaja, prava i obveze ugovornih strana, plaćanje zakupnine, prestanak zakupa i sl. Propisano je i za što se sve javne površine mogu dati u zakup, izgled i veličina naprava i objekata, veličina lokacije javnih površina i obveze zakupaca o ponašanju na javnoj površini. Gradonačelnik će naknadno donijeti posebnu Odluku o utvrđivanju zona i visini zakupnine javnih površina.
Javnom površinom smatraju se javne površine kojima upravlja Grad Zadar, odnosno ulice, ceste, trgovi, javni prolazi (kroz zgrade i između zgrada i drugi otvoreni prostori ispred zagrada), mostovi, pothodnici, nathodnici, nogostupi i javne zelene površine. Na njima se mogu postavljati kiosci, stolovi i sjedalice za ugostiteljske namjene, štandovi, skele, bine za održavanje kulturnih, zabavnih i športskih javnih priredaba, političkih skupova i sl. Njihovim postavljanjem ne smije se bitno narušiti osnovna namjena površine niti ugroziti sigurnost ljudi i njihove imovine.
Vjerojatno najviše zanimanja izazvat će dio koji se odnosi na štekate, odnosno korištenje javnih površina za postavu stolova, sjedalica, klupa, suncobrana, tendi, podloga, vaza za cvijeće i dr. Propisano je kako mora ostati slobodna pješačka komunikacija minimalne širine od 1,50 m, da se ne zaklanja na poznate gradske vizure ili izlog drugoga poslovnog prostora, da se ne ometa rad muzeja, školskih ustanova, vjerskih objekata.
Prijedlog o postavljanju stolova i sjedalica je prilično nejasan – propisuje se da se u ulicama užim od 2,40 metara mogu postavljati stolovi i sjedalice samo na jednoj strani ulice, dok se u ulicama širim od 4,00 metra mogu postavljati stolovi i sjedalice s obje strane ulice. Što je s ulicama koje ulaze unutra ovog raspona, od 2,40 do 4,00 nije precizirano.
Sadašnjim zakupnicima javne površine, koji nemaju nepodmirenih dospjelih obaveza prema Gradu Zadru, ponudit će se sklapanje novog ugovora pod uvjetima koji budu navedeni u odluci o neposrednoj dodjeli u zakup.
Zakupnici javne površine koji imaju zaključene ugovore o zakupu na rok trajanja od 12 mjeseci (za postavu stolova, sjedalica i klupa ispred ugostiteljskih objekata i postavu naprava za prodaju kokica i balona), zakupninu plaćaju na način da 20 % iznosa zakupnine plaćaju prije sklapanja ugovora o zakupu, a ostatak iznosa zakupnine plaćaju mjesečno do 5. u mjesecu za tekući mjesec, što se mijenja ovisno s trajanjem zakupa.
Gradonačelnik može odobriti oslobađanje od plaćanja zakupnine kad se javnom površinom koriste pravne osobe kojima je osnivač Grad Zadar, udruge proizašle iz Domovinskog rata, državne i međunarodne humanitarne udruge i ustanove koje skrbe o odgoju i zaštiti djece, mladeži, invalida i starijih osoba, i to za manifestacije humanitarnog i sličnog karaktera, političke skupove i prikupljanje potpisa. Od plaćanja zakupnine mogu se osloboditi i druge pravne i fizičke osobe za događanja od iznimne važnosti za Grad Zadar.