ZADAR– Na trajektnoj liniji Zadar – Preko još uvijek nema koncesionara jer se ta kao i još četiri linije iznad 300 tisuća putnika godišnje nalazi na razmatranju kod Europske komisije (EK).
I to od svibnja prošle godine, kada su im natječaji za tih pet linija upućeni na suglasnost Komisiji. Od tada smo s njima u kontinuiranoj komunikaciji i odgovaramo na sve upite iz Komisije. Problem je državnih potpora, najizraženijih na liniji Zadar – Preko na kojoj je veliki broj otočana s povlasticom, kazala nam je Paula Vidović, ravnateljica Agencije za obalni linijski promet.
Kao što je već poznato, ta druga po veličini prometa trajektna linija na Jadranu, nije profitabilna koriste otočani koji imaju popust ili besplatan prijevoz tijekom cijele godine. U Agenciji ne znaju kada će linija Zadar – Preko kao i druge četiri linije biti na natječaju za koncesiju koja se trebala potpisati s prvim danom ove godine. Do budućeg koncesionara, Jadrolinija na osnovu aneksa ugovora i dalje održava te linije.
Što će Europska komisija odlučiti i kako će se privesti kraju natječajni ciklus za sve trajektne i brodske linjije koji je prvi put donio i interes talijanske kompanije za dvije linije, u Agenciji ne znaju.
Agenciji za obalni linijski promet u 2018. godini je povećana državna potpora s 297.7 na 310 milijuna kuna čime se subvencionira prijevoz na državnim brodskim i trajektnim linijama.