ZADAR – U povodu Tjedna prava potrošača u zadarskoj komori održana je edukacija o pravima potrošača za gospodarstvenike i obrtnike koju su organizirali iz Ministarstva gospodarstva.
Od 3 320 prekršaja koje je prošle godine utvrdila tržišna inspekcija u čak 72 posto slučajeva utvrđene nepravilnosti odnosile su se na područje zaštite prava potrošača.
Nepoštovanje ugovora, neomogućavanje raskida ugovora, nepoštena poslovna praksa, neki su od prekršaja koje je utvrdila inspekcija.
– Povjerenje potrošača iznimno je važno. Samo onaj potrošač koji se osjeća sigurno, koji ima povjerenje, sklapat će ugovore, kupovati proizvode i koristiti određene usluge, istaknula je Zadranka Đema Bartulović voditeljica službe za politiku zaštite potrošača Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta. Obaveze prema potrošačima ne bi trebale biti teret.
Trgovci, dakle svi oni koji na tržištu prodaju svoje usluge, moraju potrošačima dati sve informacije. Samo na taj način bit će manje reklamacija, ustvrdila voditeljica službe za politiku zaštite. Ona je u Zadru, gdje nitko ne zna je li postoji udruga za zaštitu potrošača, utvrdila kako je Zakon o potrošačima usklađen s europskom direktivom. U EU je zaštita potrošača jako važna. – Ove godine počinje revizija europskog zakonodavstva iz područja zaštite prava potrošača s ciljem njihove učinkovitije zaštite, popunjavanja zakonodavnih praznina i olakšavanja ostvarivanja potrošačkih prava, najavile su gošće iz Ministarstva gospodarstva. U njihovoj režiji danas je u TC Supernova organizirana kampanja informiranosti potrošača.