ZADAR -Do 15. travnja traje javno savjetovanje na izmjenu Odluke o određivanju i uređenju prometa na području pješačke zone „Poluotok” kojom se predlaže nova regulacija dostave i prometovanja povijesnom jezgrom.
Pročelnik za komunalne poslove Robertino Dujela među ključne izmjene istaknuo je to što više neće biti ulaska dostave u Pješačku zonu u poslijepodne, od 14 do 15 sati.
– Na prijedlog jutarnJeg termina opskrbe Poluotoka od 6 do 9 sati (povećan za sat vremena, op.a) stigla je sugestija građana da zaštitim djecu od motornih vozila od 7.30 do 8 sati, dakle vrijeme kada oni idu u školu, što ćemo uvažiti, kazao je pročelnik Dujela. Što će biti konačan prijedlog znat će se u svibnju kada će ta Odluka biti na dnevnom redu sjednice Gradskog vijeća.
Uz nju ide i Pravilnik koji je, prema riječima pročelnika već spreman i poslat će se na suglasnost Policijskoj upravi zadarskoj. Njim se među ostalim određuje punktovi ulaska dostave u Pješačku zonu. Do sad je bilo govora o 7, a prema najnovijem prijedlogu bit će 11 pretovarnih lokacija na obodima Pješačke zone.
Izmjenom odluke određeno je da za različite potrebe ulaska vozila u Pješačku zonu daje se mogućnost maksimalnog zadržavanja unutar pješačke zone. Oni koji za opskrbu budu koristili električna dostavna vozila, koja se napokon uvode, stimulirati će se s nižim naknadama.
Policija te prometni i komunalni redari koji imaju pravo nadzora, mogu kažnjavati one koji se i dalje vozikaju po „Pješačkoj zoni” mimo pravila nove odluke po povećanim kaznama. Za pravna osobe 5000, a za fizičke 3000 kuna kada oni narede ili dopuste vozaču da njihova vozila ulaze u Pješačku zonu bez dopuštenja. Kazne od 2000, odnosno tisuću kuna za fizičke osobe u slučaju kada je vozač odgovoran jer bez vozi bez dopuštenja iz gradske uprave, izvan za to određenog vremena ili kada ne poštuje ograničenje brzine i prednost pješaka.
Bez odobrenja po Pješačkoj zoni mogu voziti interventna vozila, među kojima su i vozila MUP-a te istražnog suca.
Po Pješačkoj zoni mogu voziti auti čija nosivost ne prelazi 2.500 kg, a širina 2,2 metra. Pod teretom vozila kamene ploče su odavno već ulegnute i raspadaju se na pojedinim ulicama Pješačke zone, što je uz sigurnost, ispuhe i gužvu, nepovratno šteta od prometa Pješačkom zonom. Pješaci imaju prednost pred vozilima, navodi se u Odluci.
Kao i u još aktualanoj Odluci tako i u prijedlogu nove postoje iznimke od pravila. Dakle, iz gradska uprave mogu nekima odobrit da uz vremenska ograničenja (od 30 do 120 minuta koja važe za sva vozila osim za ona koja su za potrebe gradske uprave), voze Pješakom zonom. A to su vozila za slijedeće potrebe:
1. Održavanja čistoće i odvoženja komunalnog otpada,
2. Održavanja i izgradnje komunalne infrastrukture,
3. Deratizacije, dezinsekcije i dezinfekcije,
4. Održavanja električnih i telekomunikacijskih objekata i uređaja,
5. Dopreme robe za opskrbu prodavaonica, ugostiteljskih objekata, hotela, domova, samostana i kućanstava, te selidbe,
6. Dopreme plina i ogrjeva,
7. Servisiranja aparata, kućanskih uređaja,
8. Prijevoza građevinskog materijala te odvoza građevnog otpada,
9. Prijevoza novca i drugih vrijednosti,
10. Prijevoza poštanskih pošiljaka,
11. Cateringa,
12. Prijevoza opreme radi održavanja priredbi, izložbi, kulturno-zabavnih i sportskih manifestacija,
13. Prijevoza opreme za radio i televizijske prijenose i snimanja,
14. Prijevoza teških invalida i bolesnih osoba,
15. Vlasnicima garaža u pješačkoj zoni,
16. Državnog, županijskog, gradskog i vjerskog protokola,
17. Dopreme robe za Gradsku tržnicu,
18. U drugim slučajevima po odobrenju tijela Gradske uprave nadležne za poslove prometa i zaključku Gradonačelnika.
Ali
Po završetku hitne intervencije, vlasnik ili korisnik prijevoznog sredstva dužan je obavijestiti tijelo Gradske uprave nadležno za poslove prometa, te priložiti odgovarajuće izvješće o izvršenoj hitnoj intervenciji.
Sva prijevozna sredstva kojima je zbog specifičnosti poslova odobreno prometovanje od 0-24 sata, dužna su izbjegavati prometovanje Pješačkom zonom u vremenu od 7.30 – 12 sati.
ZADAR -Do 15. travnja traje javno savjetovanje na izmjenu Odluke o određivanju i uređenju prometa na području pješačke zone „Poluotok” kojom se predlaže nova regulacija dostave i prometovanja povijesnom jezgrom.
Pročelnik za komunalne poslove Robertino Dujela među ključne izmjene istaknuo je to što više neće biti ulaska dostave u Pješačku zonu u poslijepodne, od 14 do 15 sati.
– Na prijedlog jutarnJeg termina opskrbe Poluotoka od 6 do 9 sati (povećan za sat vremena, op.a) stigla je sugestija građana da zaštitim djecu od motornih vozila od 7.30 do 8 sati, dakle vrijeme kada oni idu u školu, što ćemo uvažiti, kazao je pročelnik Dujela. Što će biti konačan prijedlog znat će se u svibnju kada će ta Odluka biti na dnevnom redu sjednice Gradskog vijeća.
Uz nju ide i Pravilnik koji je, prema riječima pročelnika već spreman i poslat će se na suglasnost Policijskoj upravi zadarskoj. Njim se među ostalim određuje punktovi ulaska dostave u Pješačku zonu. Do sad je bilo govora o 7, a prema najnovijem prijedlogu bit će 11 pretovarnih lokacija na obodima Pješačke zone.
Izmjenom odluke određeno je da za različite potrebe ulaska vozila u Pješačku zonu daje se mogućnost maksimalnog zadržavanja unutar pješačke zone. Oni koji za opskrbu budu koristili električna dostavna vozila, koja se napokon uvode, stimulirati će se s nižim naknadama.
Policija te prometni i komunalni redari koji imaju pravo nadzora, mogu kažnjavati one koji se i dalje vozikaju po „Pješačkoj zoni” mimo pravila nove odluke po povećanim kaznama. Za pravna osobe 5000, a za fizičke 3000 kuna kada oni narede ili dopuste vozaču da njihova vozila ulaze u Pješačku zonu bez dopuštenja. Kazne od 2000, odnosno tisuću kuna za fizičke osobe u slučaju kada je vozač odgovoran jer bez vozi bez dopuštenja iz gradske uprave, izvan za to određenog vremena ili kada ne poštuje ograničenje brzine i prednost pješaka.
Bez odobrenja po Pješačkoj zoni mogu voziti interventna vozila, među kojima su i vozila MUP-a te istražnog suca.
Po Pješačkoj zoni mogu voziti auti čija nosivost ne prelazi 2.500 kg, a širina 2,2 metra. Pod teretom vozila kamene ploče su odavno već ulegnute i raspadaju se na pojedinim ulicama Pješačke zone, što je uz sigurnost, ispuhe i gužvu, nepovratno šteta od prometa Pješačkom zonom. Pješaci imaju prednost pred vozilima, navodi se u Odluci.
Kao i u još aktualanoj Odluci tako i u prijedlogu nove postoje iznimke od pravila. Dakle, iz gradska uprave mogu nekima odobrit da uz vremenska ograničenja (od 30 do 120 minuta koja važe za sva vozila osim za ona koja su za potrebe gradske uprave), voze Pješakom zonom. A to su vozila za slijedeće potrebe:
1. Održavanja čistoće i odvoženja komunalnog otpada,
2. Održavanja i izgradnje komunalne infrastrukture,
3. Deratizacije, dezinsekcije i dezinfekcije,
4. Održavanja električnih i telekomunikacijskih objekata i uređaja,
5. Dopreme robe za opskrbu prodavaonica, ugostiteljskih objekata, hotela, domova, samostana i kućanstava, te selidbe,
6. Dopreme plina i ogrjeva,
7. Servisiranja aparata, kućanskih uređaja,
8. Prijevoza građevinskog materijala te odvoza građevnog otpada,
9. Prijevoza novca i drugih vrijednosti,
10. Prijevoza poštanskih pošiljaka,
11. Cateringa,
12. Prijevoza opreme radi održavanja priredbi, izložbi, kulturno-zabavnih i sportskih manifestacija,
13. Prijevoza opreme za radio i televizijske prijenose i snimanja,
14. Prijevoza teških invalida i bolesnih osoba,
15. Vlasnicima garaža u pješačkoj zoni,
16. Državnog, županijskog, gradskog i vjerskog protokola,
17. Dopreme robe za Gradsku tržnicu,
18. U drugim slučajevima po odobrenju tijela Gradske uprave nadležne za poslove prometa i zaključku Gradonačelnika.
Ali
Po završetku hitne intervencije, vlasnik ili korisnik prijevoznog sredstva dužan je obavijestiti tijelo Gradske uprave nadležno za poslove prometa, te priložiti odgovarajuće izvješće o izvršenoj hitnoj intervenciji.
Sva prijevozna sredstva kojima je zbog specifičnosti poslova odobreno prometovanje od 0-24 sata, dužna su izbjegavati prometovanje Pješačkom zonom u vremenu od 7.30 – 12 sati.