ZADAR– Kako je nestala arhiva Glasnika Grada Zadra iz 2006. godine, pitanje je nadležnima iz gradske uprave koje se nametnuli kada smo htjeli usporediti tada donesen Pravilnik o naknadama za prometovanje Pješakom zonom Poluotoka u odnosu na Pravilnik koji je objavljen u Glasniku prije koji dan.
Nova pravila i iznosi naknade uvedeni su nakon odluke o dostavi koja se počela provoditi prije dva tjedna. Tada su izvan snage stavljena stara i ispisana nova rješenja, odnosno odobrenja za prometovanje Pješačkom zonom iako su za to određena prekrcajna mjesta. Da bi dobili rješenje, vlasnici dostavnih vozila moraju prije toga uplatiti odgovarajuće iznose. A novac prikupljen od vožnje po Pješačkoj zoni, iskoristit će se za održavanje pločnika na Poluotoku, navodi se u Pravilniku. To bi značilo da je praksa ostala ista: možete voziti unutra pješačke zone ako platite, a to što se razbijaju kamene ploče, popraviti će se. Međutim, razbijene kamene ploče loše ili se nikako ne održavaju, za njih nema zaštite a niti više ima lavdarskog kamena s kojim je popločan veći dio povijesne jezgre. O ispustima iz auspuha i ugrožavanju pješaka, potrošeno je puno riječi.
Što se zapravo promijenilo novom odlukom o dostavi osim vremena i možda naknada koje su ovako određene novim Pravilnikom:
Pješačkom zonom mogu voziti vozila do 2.5 tone i oni će za šest mjeseci platiti 800 kuna ako u nju ulaze od od 6 do 7.30 satu, 1600 kuna ako će dolaziti od 8 do 9 sati, a 2 400 kuna u jutarnjem dopuštenom vremenu od 6.30 do 9 sati. Osobna vozila po istom modelu startaju od 300 do 900 kuna za šest mjeseci. Propisane su naknade i za ulazak vozila tijekom izvođenje građevinskih radova. Stimulativna naknada za korištenje električnih teretnih vozila, maksimalne širine 1,3 m i dužine do 3 metra, s otvorenim tovarnim prostorom, za šest mjeseci iznosi svega 500 kuna. Ali takv se još nisu vidjeli u zadarskoj povijesnoj jezgri.