Nije trebalo dugo čekati na reakciju iz ureda načelnika Općine Vir, s kojom, što se tiče našeg portala, završavamo ovu trakavicu.
Priopćenje iz Ureda načelnika Kristijana Kapovića prenosimo u cijelostI.
Današnjim javno objavljenim priopćenjem iz Ureda predsjednice Trgovačkog suda u Zadru, predsjednica Suda Ardena Bajlo ne demantira iznesene činjenične podatke, već samo potvrđuje kako se nalazi na čelu Suda od četiri radna suca koji s njom kao predsjednicom čini pet aktivnih sudaca. Još gore; njezina opravdanja su na razini tragikomedije, ili javnost želi uvjeriti kako je kao predsjednica Trgovačkog suda robot koji nema nikakve poslovne ni osobne odnose sa svojim podređenim sucima i sa svojom najbližom obitelji koja dolazi iz iste struke.
Ovakav sukob interesa je nezapamćen u povijesti sudske prakse Republike Hrvatske, pa tražimo zato da službeno iznese podatke na koliko predmeta – koje Trgovački sud obrađuje zaključno sa 1. srpnja 2018. godine – stranke zastupa pravni zastupnik Kotlar, Vidov & partneri d.o.o., odnosno koliko nominalno i u kojem postotku. Doduše, malo je nezgodno jer će sve to trebati potkrijepiti Pravosudnoj inspekciji i DSV Odjelu za nadzor rada sudova.
Priopćenjem se danas oglasio i projektant Željko Predovan. Kao osoba koja je u slučaju gradnje benzinske pumpe na Viru počinila ozbiljna kaznena djela; krivotvorenja projektne dokumentacije te izdavanja lažnih službenih izjava i dokumenata, projektant Predovan bi se trebao pokriti ušima. Kao svaki prekršitelj zakona, brani se do kraja što će samo prouzročiti dodatnu kaznenu inkriminaciju koju je ovim priopćenjem potvrdio.
Ono što je suštinski bitno: u Općini Vir nikomu ne smeta benzinska pumpa. Dapače, smatramo kako su nam potrebne dvije; jedna na moru i druga na cesti D-306, ali sukladno zakonu, propisima i Prostornom planu Općine Vir. Građevinska dozvola izdana investitoru Tri Bartola d.o.o. nije izdana sukladno članku 10. i članku 95. PPO Vir koji kaže kako je zaštitni pojas unutar kojega se može graditi 25 metara širine, a mi smo svjedoci kako se u slučaju benzinske pumpe na Viru gradi na 65 metara širine. Upravo je to problem – građevinska dozvola nije izdana sukladno posebnim uvjetima Hrvatskih cesta, niti su ti uvjeti bili postavljeni sukladno zakonu. Također je upravo zato išla kaznena prijava protiv odgovorne osobe u HC ispostavi Zadar.
Drugo, u cijelom ovom lancu nepoštivanja zakona i propisa, na kraju je izdana i od nenadležnog tijela, i to protivno važećoj lokacijskoj dozvoli iz 2014. godine čiji je nositelj komunalno poduzeće Vir održavanje te bez suglasnosti javnopravnih tijela s područja Općine Vir: komunalnog poduzeća Vodovod Vir, komunalnog poduzeća Vir održavanje i Općine Vir.
Građevinska dozvola za benzinsku pumpu na Viru, na istom mjestu i na isti način, zato niti u ponovljenom postupku ne može biti izdana na zakonit način, već je treba što prije poništiti, a prekršitelje zakona, na čelu s projektantom Predovanom, kazniti od strane pravne države za koju iskreno vjerujemo, da ako ne funkcionira na lokalnoj i regionalnoj razini, da funkcionira na nacionalnoj.
Što se tiče pozivanja na praksu prethodno izdanih dozvola u posljednjih 10 godina, mislimo kako upravo u tom grmu leži zec, odnosno da izdavanje nezakonite dozvole u Viru nije pojedinačni slučaj već je riječ o ustaljenoj praksi u trokutu investitor-projektant-županijske službe. Iz tog smo razloga podnijeli prijavu Upravnoj inspekciji, Ministarstvu uprave te inspekciji Ministarstva graditeljstva, kao i svim drugim službama represivnog aparata MUP-a i Državnog odvjetništva na nacionalnoj razini.