ZADAR – Kada je donošena odluka o dostavi na Poluotoku, odnosno određenju i uređenju prometa u Pješačkoj zoni, nigdje nije istaknut poseban režim za Gradsku tržnicu.
Na pijaci su i dalje parkirana vozila po cijeli dan, a kada ona završava, tada je osobita gužva vozila opskrbe koja ulaze u prostor tržnice kada je drugima zabranjeno.
Tražili smo pojašnjenje i dobili ga iz Odjela za komunalne poslove.
“Novom Odlukom o određivanju i uređenju prometa na području pješačke zone poluotok, zona Gradske tržnice jedino je područje na Poluotoku na kojemu je dozvoljeno prometovanje od 5-9 sati u jutro i od 13 do 15 sati popodne, zbog specifičnih potreba tržnice. S tim da je vozilima koji se nalaze na tržnici u dozvoljeno vrijeme obavezan ulaz i izlaz na vrata sv. Roka, odnosno nije im dozvoljeno prometovanje drugim dijelovima Poluotoka”, navodi se u informaciji iz gradske uprave.
Drugim riječima to znači da jedino nema kolone vozila koja u 13 sati prolazi kroz Nova vrata, Ulicom Juraja Barakovića. Sav promet je zagušen u vratima sv. Roka kroz koja su, prema onom kako smo mislili da će biti, prolaziti samo opskrbna kolica. Ovako i dalje imamo neprimjeren izgled pijace s parkiranim autima i robu s dodatkom ispušnih plinova.
Ukidanje poslijepodnevne opskrbe te uvođenje dostavnih mjesta, trebale su biti revolucionarne promjene u zadarskoj povijesnoj jezgri osim u slučajevima kada…
One koji se ne drže te odluke, snima kamera. Sudeći prema odgovoru Odjela za EU fondove još nema ni video nadzora.
“Kamere su postavljene na svim ulazima u Poluotok ali je u tijeku konfiguracija softvera odnosno automatizacija procesa. Prema informacijama tvrtke koja postavlja sustav, sustav će biti u punoj funkciji do kraja mjeseca, nakon čega će biti u mogućnosti putem aplikacije slati automatske obavijesti redarstvu i dostavljačima o počinjenim prekršajima”, navodi se u povratnoj informaciji uz zamolbu za strpljenje – osjetljiva je tehnologija.
A što je sa službama: pojačanim nadzorom policije, komunalnih te prometnih redara? Na to pitanje nismo tražili odgovor jer se niti ne vidi u zbilji zadarske gradske jezgre.
Odgovorni iz gradske uprave su optimisti:
“Sukladno ranijim najavama, uz sve nove izmjene koje nova Odluka predviđa, ovo ljeto poslužit će za optimizaciju sustava i novog rješenja sukladno specifičnostima grada, gradske odluke i ostalim parametrima koje je potrebno uštimati kako bi sustav u potpunosti automatski funkcionirao. Unatoč tome, već sada vide se veliki pomaci na bolje u funkcioniranju dostave u odnosu na razdoblje prije ove odluke”, tvrdi se u odgovoru koji nam je bez potpisa proslijeđen iz gradske uprave.