Prije 25 godina, 16. kolovoza 1993., tadašnji predsjednik Hrvatske Franjo Tuđman je simbolično otvorio radove na tunelu „Sveti Rok”. Tuđmanu se žurilo povezati sjevernu i južnu Hrvatsku budući da je 25% hrvatskog teritorija još uvijek pod okupacijom.
Mjesec dana ranije, 18. srpnja 1993. sletio je u zadarsku zračnu luku u Zemuniku, otvorio zračnu luku za promet a nakon toga otvorio pontonski most na Maslenici. Bio je to važan događaj za prometno povezivanje južne i sjeverne Hrvatske, te jedan od prvih koraka koji su vodili reintegraciji okupiranih hrvatskih područja. Zračna luka Zadar je bila okupirana od 17. rujna 1991. do 25. siječnja 1993. godine.
Tuđman je podržao baš sadašnju trasu autoceste, računajući na bolje povezivanje Hrvatske, iz strateških razloga. Splitski lobi tražio je da autocesta ide najkraćom rutom, perko Knina, ali je procijenjeno kako će ovom dionicom dalmatinski gradovi imati najviše koristi. Ugovor o gradnji s američkom tvrtkom bio je potpisan, pa se kasnije trasa nije mogla promijeniti.
Kamen temeljac za tunel postavljen je na Maslenici, blizu nekadašnjeg motela. Južna strana budućeg ulaza u tunel, ispod Tulovih greda, bila je prva crta bojišnice, a sjeverna strana je bila okupirana. Sama gradnja prvih usjeka počela je u listopadu 1996. godine, a proboj prve cijevi započeo je četiri mjeseca kasnije. Kroz probijeni tunel Sveti Rok prvi se provezao predsjednik Franjo Tuđman, u automobilu iz Like u Dalmaciju, 16. listopada 1999. oko 10.20 sati.
– Početak radova bio je jedini put da hrvatskom čovjeku otvorimo perspektivu i osiguramo razvoj, koji tu perspektivu neće dovesti u pitanje. Malo je bilo onih koji su bili uvjereni da ćemo u tome uspjeti. Ali, ja sam vjerovao u običnog hrvatskog čovjeka koji je imao svijest i snagu ostvariti ono što nismo stoljećima mogli. Austro-Ugarskoj nije bilo u interesu povezivanje hrvatskih krajeva, a u bivšoj Jugoslaviji sve su činili da spriječe povezivanje. Danas smo uzeli sudbinu u svoje ruke i znamo da možemo ostvariti teritorijalno jedinstvo Hrvatske, rekao je Tuđman na svečanosti u Marunama.
Četiri godine kasnije tunel je dovršen i pušten u promet (2003.), a druga cijev je puštena u promet 30. svibnja 2009. godine.