ZADAR – Nakon što je završen projekt putničke luke, iz iste kreditne tranše Njemačke razvojne banke, bez političke pompe počela je gradnja obalnog zida za teretni dio luke Gaženica.
Zemljani radovi započeli su prije dva tjedna. Izabrani izvođači su zajednica ponuditelja Pomgrad inženjering iz Splita, hrvatska specijalizirana tvrtka za pomorske radove te Strabag AG, Köln koji je i do sada sudjelovao u drugoj fazi projekta gradnje luke u Gaženici. Rok za izvođenje radova je 12 mjeseci, a nadzor će kao i do sada raditi IGH (Institut građevinarstva Hrvatske). Godinu dana trajala je procedura međunarodnog natječaja kojeg je vodila diplomirana pravnica Jelena Bakočević iz Lučke uprave Zadar. Od nje doznajemo kako je u pretkvalifikacijama dokumente preuzelo 6 međunarodnih tvrtki. Jedna iz Paragvaja, koja je iskazala zanimanje preko svoje tvrtke u Maroku, a druga je kineska tvrtka. One, međutim, nisu prošle pretkvalifikacijski postupak. Na natječaj su pozvane četiri tvrtke. Uz izabrane izvođače radova, posao u Gaženici htjele su dobiti tvrtka iz Belgije, Italije te Turske.
Procjena vrijednosti radova bila je 17 milijuna eura a Lučka uprava Zadar je dobila ponude u rasponu od najniže, koja je iznosila 19 milijuna eura, do vrtoglavog iznosa od 47 milijuna eura. Osim najniže cijene ponude, renomirane dvije tvrtke su jamstvo da će posao biti odlično i na vrijeme napravljen, bez obzira na kroničan problem radne snage kojeg ima građevinska branša. Obaveza Lučke uprave je da u investiciji sudjeluje sa 16 milijuna eura.
Novi terminalni plato bit će površine 70 tisuća metara četvornih, produbljenje morskog dna na 16 metara dobit će se vađenjem 60 tisuća kubika iz podmorja, a predviđena je gradnja zaštitnog nasipa.
Projekt gradnje obalnog zida u pravokutnom obliku omogućit će dva veza za brodove s gazom od 16 metara. Bit će to novo lučko područje za ro-ro promet.