Stanje na zadarskim prometnicama uvijek je aktualna tema za raspravu. Osim nebuloznih rješenja u Ulici Nikole Šubića Zrinskog, gradski vijećnici na jučerašnjoj sjednici Gradskog vijeća osvrnuli su se i na Ulicu Nikole Šopa, prometnice u Diklu, Veslačku ulicu, ali i samu opremu prometnica, odnosno uspornike.
HDZ-ov Ante Kolega zatražio je od nadležnih učestaliju kontrolu i naplatu kazni za parkirana vozila u Veslačkoj ulici ističući kako se tamo “ne može proći čak ni uz sklopljeni retrovizor”. Resornog pročelnika Robertina Dujelu pitao je i koliko grad košta postavljanje ležećih policajaca.
– Jedni građani traže postavljanje ležećih policajaca tamo gdje treba, ali i ne treba, dok ih drugi skidaju i time uništavaju gradsku imovinu, upozorio je Kolega.
Dujela je istaknuo kako to nije mala cijena jer uz svaki uspornik ide elaborat te dodatna vertikalna prometna signalizacija.
– Riječ je o iznosu oko 10 tisuća kuna, rekao je pročelnik Komunalnog odjela.
Drugi HDZ-ov vijećnik, Bruno Milin, prisjetio se projekta zaobilaznice Diklo.
– U Prostornom planu postoji ucrtana ta prometnica, ali naravno da je to zahtjevan projekt koji bi nas puno koštao. Stoga predlažem da se fokusiramo na manji dio te trase, svega par stotina metara, odnosno da se spoje Ulice Vukovice i Roberta Frangeša Mihanovića. To bi imalo dvostruku funkciju – rasteretilo bi prometnicu uz more i crnu točku kod Žmirića. Resorni pročelnik Darko Kasap prihvatio je ovu inicijativu.
Nezavisni vijećnik Kristijan Kovačević osvrnuo se pak na novu, jednosmjernu regulaciju prometa u Ulici Nikole Šopa koja je jučer stupila na snagu.
– Velik broj ljudi nezadovoljan je ovom odlukom za koju smatraju da neće osobito utjecati na smanjenje prometne gužve, ali će narušiti prometnu komunikaciju kompletnog dijela grada omeđenog Jadranskom magistralom, Ulicom Akcije Maslenica i Nikole Šopa. Uz novu regulaciju velik broj stanovnika bit će prometno odsječen. Posebno je upitan sezonski dvosmjerni režim, strahujem da će se građani naplaćati kazni. Jeste li pričali s građanima i uzeli u obzir sve navedene činjenice?
Pročelnik Dujela odgovorio je kako odluka nije donesena samostalno niti preko noći.
– Već tri godine traje inicijativa i upornost Vijeća Mjesnog odbora Crvene kuće i tu je do krajnjih granica, uz peticije i očitovanja, razriješena njihova namjera. Prometna regulacija je privremena jer je Upravni odjel u procesu izrade projekta za onaj dio suženja koji predstavlja problem. Zajedničkim snagama Mjesnog odbora, Odsjeka za ceste te policije doneseno je ovo rješenje, a Hrvatske ceste promptno su reagirale regulacijom na raskrižju Ulice Akcije Maslenica. I dalje smo u razgovoru koji su na tragu otvaranja novog prilaza MO Crvene kuće kod “dvije pumpe”, najavio je Dujela.