Na adrese šest nadležnih institucija, među kojima su i dva ministarstva, ovih je dana stiglo pismo Turističke zajednice mjesta Božava koja je suočena s velikim problemima u upravljanju lukom na Dugom otoku.
Lipanj je pred vratima, no to se ne bi dalo naslutiti po stanju u luci u kojoj se nalazi i međunarodni granični prilaz. Neispravno postavljeni i pokidani vezovi, rupe na lukobranu, uništen tuš i nedostatak sanitarnih čvorova – sve to dočeka nautičare u Božavi.
– U luci također nema niti toaleta ni zatvorenih tuševa što neke agencije navode u svojim promotivnim materijalima. Takve dezinformacije nautičarima i mještanima prouzrokuju nelagodu te narušavaju ugled Božave kao turističke destinacije A kategorije. Kako se bliži kraj svibnja očigledno je da sve više nautičara zaobilazi Božavu koje je godinama bila utočište nautičarima željnima mirnog odmora. Kao što i sami znate, u luci Božava nalazi se i međunarodni granični prijelaz zbog kojega su mnogi nautičari primorani pristati u luku, a zauzvrat ne dobivaju nikakvu uslugu. U više navrata smo se obraćali nadležnima, osobno, telefonski te putem službenog dopisa na koji još uvijek nismo dobili odgovor, stoji u pismu direktorice TZ-a Lucije Uglešić koja u tjedan dana nije zaprimila odgovor od niti jedne od sljedećih institucija – Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Ministarstva turizma, Zadarske županije, Županijske lučke uprave Zadar, Općine Sali te općinske tvrtke Mulić.
Uglešić kao ni ostalim mještanima ovog turističkog mjesta nije jasno kako niti Županijska lučka uprava Zadar ni Mulić ne troše sve svoje resurse na pronalazak rješenja ovih problema jer i sami na ovaj način gube velike svote novca u svom poslovanju.
– Tražimo da netko preuzme odgovornost za ovu situaciju te da se ona riješi što prije. Nautička sezona u Božavi inače počinje već tijekom travnja, a danas nautičari tu dolaze slučajno te odlaze nezadovoljni uslugom. Ugostitelji, trgovci i ostali turistički djelatnici, u ovoj situaciji ostvaruju nepredviđene gubitke što također narušava i samo poslovanje TZM Božava, poručuje Uglešić.
Ravnatelj Županijske lučke uprave Davor Škibola upoznat je s ovim problemom te je na naš upit najavio skorašnju sanaciju.
– Napravili smo troškovnik davno prije nego što je Turistička zajednica reagirala pismom, ali nažalost imali smo problema s tvrtkom kojoj smo prvotno povjerili radove. Trenutno je pri kraju novi postupak jednostavne javne nabave kojim ćemo angažirati novu tvrtku. Kroz desetak dana pristupit će se hitnoj sanaciji vrijednoj oko 100 tisuća kuna. Svakako, moramo pripremiti i ozbiljan projekt sanacije, ali teško mi je reći kada će to točno biti jer imamo puno projekata. Ovaj nam je u planu za sljedeću godinu. Božava kao granični prijelaz i mjesto u koje nautičari često dolaze to svakako zaslužuje, govori nam Škibola.
No još veći problem od infrastrukture predstavlja nedostatak radne snage. Kasno se krenulo i s pronalaskom radnika te trenutno u luci nema nikoga tko bi nautičarima pomogao pri privezu, pružio im opskrbu strujom i vodom i naplatio vez.
– Pronalazak sezonskih radnika nam je definitivno velik problem, pogotovo na otocima. Božava je specifična i kao granični prijelaz, ali dosad smo tamo uredno naplaćivali. Nadam se da će Mulić, kojem je to obveza kao koncesionaru, ubrzo pronaći radnika. No mi ne možemo nekoga prisiliti da radi, a niti dodatno motivirati uvjetima jer su plaće lučkih nadzornika ograničene Pravilnikom i iznose oko 4.500 kuna. Nažalost, to ne može konkurirati nekim drugim sezonskim poslovima, ističe Škibola.
U slučaju nepronalaska radne snage na gubitku će biti Županijska lučka uprava, ali i Turistička zajednica mjesta Božava koja će svojim gostima morati pravdati posljedice neispunjavanja tuđih obveza.