ZADAR– Kada dobiješ fotografiju Trga pretvorenog u parkiralište s ironičnim prizvukom za dobro jutro, s pravom se moramo upitati što se promijenilo u odnosu na godinu dana ranije.
Tada je na osnovu izmjene odluke o prometu u Pješačkoj zoni koja to nije, ucrtana parkirna mjesta za dostavu, ograničeno je njeno vrijeme na samo jutarnji termin, neki i dalje imaju mogućnost da uz dozvolu ulaze i kroz dan te su uvedene kamere. Za 60 posto je smanjen ulazak u Pješačku zonu izvan dopuštenog vremena, rekao nam je pročelnik za EU fondove Šime Erlić. On je o tome nedavno izvjestio na sastanku u Stockholmu koji je zajedno s talijanskom Luccom i zadrom dio EU projekta “ASPIRE” na temu urbane logistike.
Za pročelnika Erlića “Zadar je s druge strane, važne korake u smanjenju pritiska na gradsku jezgru od strane dostavnih vozila napravio u zadnje dvije godine, prvo kroz izmjenu Odluke o određivanju i uređenju prometa na području Pješačke zone „Poluotok” u Zadru, te uspostavom sustava video nadzora i pretovarnih mjesta koja su doprinijeli smanjenju broja ulazaka u gradsku jezgru i značajnom smanjenju kršenja odredbi o vremenu u kojem se dostava mora vršiti. Ipak, sustav se još može unaprijediti u djelu poticanja većeg korištenja ekološki prihvatljivih dostavnih vozila euro 4 i viših kategorija, automatskim barijerama na ulazima, te povećanjem efikasnosti nadzora i kažnjavanja počinitelja prekršaja”.
Međutim, zajedno s pročelnikom za komunalne poslove Robertinom Dujelom, Erlić nije uspio provesti za ovo ljeto najavljeno postavljanje barijera na ulazima u Pješaku zonu.
– Nismo našli financijski optimalno rješenje da bi u lipnju riskirali s postavljanjem barijera koje mogu biti rampe ili pokretni stupići. Namjeravali smo to postaviti barem na tri ulaza kako bi vidjeli kako to funkcionira za vozila hitnih službi, kazao je pročelnik Erlić.
Električna kolica još su uvijek rijetka pojava. ali znaju proći Kalelargom na kojoj je istina smanjen promet vozila u rano poslijepodne. Hoće li i to, kao iduća mjera oslobađanja Pješačke zone od dostave, zaustaviti ROTO. Njima je isplatljivije plaćati kazne nego li ne dostavljati piće u svako doba dana ugostiteljima u povijesnoj jazgri. I zbog čega se ne pijaci neki parkiraju po cijeli radni dan, a da nismo vidjeli da ih je policija kaznila?!