ZADAR– U Odjelu za graditeljstvo i prostorno uređenje, kojeg vodi pročelnik Darko Kasap, na mjesec dana je zaposlen Hrvoje Prskalo, dipl. inženjer cestovnog prometa, zaposlen u gradskoj upravi Berlina.
Razmjena je to stručnog osoblja iz javne uprave u sklopu EU projekta u kojem prvi put sudjeluje Grad Zadar. Hrvoje Prskalo se upoznaje s radom zadarske uprave, dok će dipl. inž. građ Marko Meštrović iz Odjela za graditeljstvo otići na mjesec dana u Berlin. Točnije u jednu od 12 općina na koliko ih je podijeljen Berlin s 3.5 milijuna stanovnika.
Berlin je grad najuređenijeg urbanizma, sjajne arhitekture i nevjerojatno dobro uređenog prometa. No, fascinantni su podaci o brojnosti gradske uprave koje doznajemo od privremenog zaposlenika zadarske uprave koja broji 180-ak zaposlenika.
– U mojoj općini kojoj gravitira 270 tisuća građana, zaposleno je dvije tisuće ljudi u upravi. Gradska uprava Berlina, s 22 tisuće zaposlenih bez gradskih tvrtki, planira u idućih pet godina zaposliti još 10 tisuća ljudi, doznajemo od Hrvoja koji na naš upit o efikasnosti tolike uprave odgovara paradoskalno.
– Bila bi još bolji servis građnima da ima više zaposlenih. Posljednih godina je jako puno ljudi iz berlinske uprave otišlo u mirovinu i sa sobom su ponijeli veliko znanje i iskustvo koje nisu uspjeli prenijeti na nove, upućen je zaposlenik uprave glavnog grada Njemačke.
Ulaskom Hrvatske u Europsku uniju, Hrvoje Prsalo 2013. godine s diplomom zagrebačkog fakulteta odlazi u Berlin gdje ga je čekao posao voditelja za projektiranje i održavanje semafora. Preko tog posla ulazi u općinsku upravu, u Odjel za ceste i zelene površine, odsjek za prometno planiranje, cestogradnju i upravljanje. Hrvoje je već dva tjedna u Gradu Zadru. Uz Odjel za graditeljstvo, upoznat će se s javnom nabavom kao i Odjelom za EU fondove.
Gosta iz Berlina zatekli smo na Muraju, u društvu pomoćnika pročelnika Ante Ćurkovića iz Odjela za EU fondove koji mu je predstavio taj projekt pretvaranja prometnice u pješačku zonu. To je trend kakav je aktualan i u Berlinu gdje se sve više pribjegava ekološkim modelima prijevoza da bi se smanjila emisija CO2 u zraku.
– Bit će mi zanimljivo pratiti tu preobrazbu u ovom povijesnom prostoru koji bi se, kao i cijeli prostor Poluotoka, možda mogao povezati bicklističkom stazom, ideja je koju Hrvoje iznosi na prvi pogled. Do potpunije analize svega što je doznao u gradskoj upravi Zadra, ostalo mu je još dva tjedna.
Zadar nije nepoznat Hrvoju Prskalu, podrijetlom iz Iloka.
– Moji imaju kuću na Viru tako da sam ja ovdje išao u srednju školu, otkriva Hrvoje. S jedne druge i nove pozicije, u odmaku od 10 godina, zadarski gost uočava novine. Vidljive su velike i pozitivne promjene u cestovnom prometu.
– Izmještanje trajektnog promet s Poluotoka i povezanost Gaženice s autocestom i aerodromom, koji su u neposrednoj blizini Zadra, to je stvarno nešto što nema niti jedan grad, navodi u blitz razgovoru Hrvoje Prskalo.