Škola primijenjene umjetnosti i dizajna je “najmlađa” škola u Zadarskoj županiji, a njezini prvi smjerovi s područja likovne umjetnosti i dizajna osnovani su na temelju tekstilnih zanimanja njezine prethodnice, Tekstilne škole. Danas je spektar smjerova proširen na šest zanimanja: grafički dizajn, slikarski dizajn, dizajn odjeće, aranžersko-scenografski dizajn, fotografski dizajn i dizajn tekstila. Povodom početka školske godine u emisiji “Prvi sat” Radija 057 porazgovarali smo sa ravnateljicom ove škole, Marjanom Bakmaz.
– U prvom razredu učenici najprije upisuju opći dio programa likovne umjetnosti i dizajna, a kasnije kada upoznaju sve iz tog područja opredjeljuju se za jedan od ovih šest smjerova ovisno o rezultatima i interesa. Da bi se uopće upisali u ŠPUD, obvezni su pristupiti provjeri likovne sposobnosti. Ove godine upisali smo 65 prvaša, odnosno tri razreda koji su prošlog ponedjeljka krenuli u spomenuti opći smjer likovne umjetnosti, rekla je Bakmaz.
Učenici ove škole vrlo su aktivni i izvan školskih klupa, pa priređuju izložbu Županijske smotre Art dizajn, izrađuju slikovnice (“Zadar u prapovijesti”), a s modnim dvojcem ELFS izradili su i posebne kreacije za zadarski Arheološki muzej.
– Naša škola pored obveznog plana i programa ima mnogo izvannastavnih aktivnosti. Sudjelujemo u brojnim izložbama i surađujemo sa svim kulturnim i umjetničkim institucijama u Zadarskoj županiji i šire. Na taj način pokušavamo naše učenike “izvući” van iz škole da svoja znanja i svoju kreativnost prenose vani, ali i da naša lokalna zajednica vidi što oni sve mogu. Ove godine očekujemo bezbroj novih projekata, a donijet će se u sklopu školskog kurikuluma do 30. rujna, najavila je ravnateljica, ističući kako aktivnosti sigurno neće manjkati.
U emisiji je napomenula kako se stalno radi na kvalitetnom odnosu učenika i profesora, pri čemu je najvažnije međusobno povjerenje koje pridonosi kvalitetnom radu, kreativnosti i motivaciji:
– Tome će pridonijeti i “Škola je život” usmjerena na djecu i mlade, nastavnike i roditelje. Djeci i mladima bi trebala priskrbiti korisnije obrazovanje koje će ih pripremiti na suvremeni, svakodnevni život. Nastavnicima omogućava veću autonomiju u radu i više kreativnosti, a trebale bi se smanjiti i administrativne obaveze. Roditelji imaju direktniji uvid u način ocjenjivanja, kao i svakodnevne povratne informacije. Pozitivan je to odmak od klasične nastave popraćen digitalizacijom, zaključuje ravnateljica ŠPUD-a.