ZADAR– Od 133 najavljena ticanja kruzera u ovoj sezoni koja završava 9. studenog, 32 broda su pristala uz Istarsku obalu, a ostali su u Gaženici.
Direktorica ZIPO-a, turskog koncesionara putničkog terminala u Gaženici, Rebeka V. Pevec pojasnila je nedavno novinarima kako neke kruzing kompanije jednostavno žele pristajati u povijesnom centru lučkih gradova i tako profiliraju svoje goste.
Kruzing kompanije koje sa svojim brodovima koji uplovljavaju u Gaženicu briga su i prihod koncesionara ZIPO, dok je za one u Gradskoj luci nadležna Lučka uprava Zadar (LUZ).
LUZ će, s obzirom na koncesionara i njegov obračun lučkih naknada kao izvor zarade, mijenjati lučke pristojbe. Nakon četiri godine od kada su na snazi postojeći iznosi i način obračuna lučkih pristojbi, od početka 2020. godine na snazi je novi tarifni obračun.
Prema njemu lučke pristojbe u Gaženici, s obzirom na usklađenost metodlogije obračuna sa ZIPO-a, bit će povećane za 1 do 2 posto. Za brodove koji pristaju na sidrištu, a ne u luci uvijek plaćaju upola nižu tarifu. Najveća novost je uvođenje povećane tarife za putničke brodove na kružnim putovanjima koji pristaju u Gradskoj luci u odnosu na Gaženicu.
Kruzing kompanije od iduće godine plaćat će po euro veću lučku pristojbu po putniku zato jer su iz Ministarstva turizma najavili uvođenje boravišne takse i za putnike na kružnim putovanjima.
No, je li povijesna jezgra Zadra i taj jedinstveni vez uz svjetski poznate atrakcije trebalo i više vrednovat kroz iznos lučke pristojbe? Pitanje je to koje smo dobili od građana zajedno s fotografijom kruzera od 195 metara koji je zakrilio Grad? Drugim riječima: ekskluzivnost Grada bi trebalo naplatiti i kao samopoštovanje, ali i naknadu za zagađenje koje dobijemo s takvim kruzerima, razmišlja naš sugrađanin. A mi ovim putem takvo stajalište prosljeđujemo Upravnom vijeću Lučke uprave Zadar koje donosi tarife lučkih prostojbi.