Radovi na zadarskim prometnicama bili su opet jedna od vrućih tema sjednice Gradskog vijeća. Ovaj put zvijezda rasprave bilo je novo gradilište Hrvatskih cesta – rekonstrukcija početnog dijela Ulice Franje Tuđmana.
– Stigla nam je jesen pa su rekonstrukcije u punom jeku. Navikli smo mi na to i strah nas je jer iza svake rekonstrukcije dobijemo gore nego što smo imamo. Zatvorila se Tuđmanova ulica, probijaju se cijevi, voda šiklja, semafori su neusklađeni i ono što smo prije prolazili za pet minuta, do grada nam sada treba 25 minuta, tim više što ne znamo kuda se kretati. Traljavost sa signalizacijom i načinom izvođenja radova vidljiva je već na samom početku. Zanima me hoće li Tuđmanova biti nova Šubićeva? Nadzirete li vi što se tamo događa?, pitala je vladajuće SDP-ova Irena Dragić.
– Iako je riječ o nadležnosti Hrvatskih cesta, ne možemo reći da nas se to ne tiče. To je u gradu Zadru i mi vodimo brigu o tome. Kad se u dva navrata dogodio incident, komunalni redari i djelatnici Vodovoda bili su na terenu. Vodimo brigu i postupat ćemo prema počiniteljima. Što se tiče regulacije prometa, Hrvatskim cestama za to ne treba suglasnost policije, za razliku od slučajeva kada Grad Zadar vrši radove na prometnicama. Stručnjaci u HC-u su dovoljno osposobljeni pa im ne treba niti suglasnost policije, te stoga vjerujem da je signalizacija u redu. Sve što naša ophodnja primijeti, mi sugeriramo HC-u naša opažanja, rekao je pročelnik Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša Robertino Dujela.
Kritika vladajućima stigla je jučer i iz klupa HDZ-a. Njihov vijećnik Damir Burčul iznio je probleme koje su radovi donijeli okomitim ulicama.
– Kaljska ulica je najprometnija za pješake jer okomito ide na Ulicu Franje Tuđmana i pješaci preskaču taj dio. Kad to bude četverotračna prometnica, postoji li neka mogućnost da se tu napravi podvožnjak, nadvožnjak ili barem semafor, kojeg imaju sve druge ulice?, pitao je Burčul kojeg je zanimao i plan i program budućih radova na drugom dijelu Ulice Franje Tuđmana, projekta kojeg zajednički provode dva gradska odjela, onaj za graditeljstvo i prostorno uređenje te za EU fondove.
– Nažalost, proširenjem nekih ulica, odnosno povećanjem količine traka, stvaraju se određeni problemi u prometu ulica koje se, na ovom primjeru, priključuju na Ulicu Franje Tuđmana. Već sam rekao da nas u bližoj ili daljoj budućnosti čeka sustav jednosmjernih ulica kojem ćemo morati pristupiti zbog količine promete, ali i izgradnje biciklističkih staza i širih nogostupa. Razlog je taj što imamo formirane kvartove i jako nam je teško imovinsko-pravno rješavati dionice gdje smo svjesni potreba za izgradnjom biciklističkih staza, zelenih pojasa i nogostupa. Projektom je predviđena izgradnja staza i posebnih traka za javni prijevoz, sustava zelenog vala… Na ovom dijelu gdje Kaljska ulazi u Tuđmanovu ulicu nije predviđen semafor, ali možemo to razmotriti s obzirom na to da imamo vremena. Radovi neće krenuti prije jeseni 2020. godine, moramo pričekati da Hrvatske ceste završe s rekonstrukcijom ovog dijela koji spada pod njihovo upravljanje. Što se tiče pothodnika, nije ga moguće izgraditi nigdje na Tuđmanovoj ulici zato što ona u svom trupu sadrži veliki konektor 2×3 metra, rekao je pročelnik Darko Kasap.
Burčul je iz klupa dobacio: “Barem se može razmotriti opcija da se napravi pješački prijelaz da kad čovjek pogine, zna gdje je!” i izazvao smijeh u gradskoj vijećnici.