Tankerska Next Generation, tvrtka-kći Tankerske plovidbe, u 2019. godini ostvarila je prihode brodova od 267,9 milijuna kuna, 10 posto manje nego u 2018. godini, dok je neto dobit iznosila 23,3 milijuna kuna, izvijestio je Zagrebačku burzu direktor TNG-a John Karavanić.
– Neto dobit rezultat je pozitivnog doprinosa četiri na vrijeme ugovorena ugovora , snažnog oporavka spot tržišta u četvrtom kvartalu i posljedica odluke o vrijednosnom usklađenju materijalne imovine. Operativna dobit 2019. godine iznosi 53,2 mil. HRK i rezultat je prihodovne stabilnosti ugovora na vrijeme. Prosječne TCE neto dnevne vozarine brodova tijekom cijele godine zabilježene su na razini od 14.794 USD, naveo je Karavanić.
Trgovinski sukobi i geopolitička nestabilnost, navodi se u izvješću, bili su ključni pokretači svjetske ekonomije i njenih tržišta u 2019. godini, ali su pojavom koronavirusa isti ti pokretači pali u drugi plan.
– Izbijanjem koronavirusa na tržištima diljem svijeta učinjen je korak unatrag. “Kad Kina kihne, svi uhvatimo gripu”, postalo je više od poslovične izreke. Ovo posebno vrijedi za brodarsko tržište, u velikoj mjeri ovisno o Kini. Usporavanje globalne ekonomije čini se neizbježnim ishodom, što je izrazito vidljivo iz nedavnih trendova koji su prikazani na tržištima kapitala. Produljeno zatvaranje Kine utjecat će na brodarska tržišta i isprva će negativno utjecati na vozarine, ostavljajući nejasnu sliku za srednjoročne prognoze. Pravovremeno smo usmjerili fokus na osiguravanje prihoda temeljem dugoročnih brodarskih najmova. Većina brodova flote ima važeće ugovore na vrijeme zaključene s renomiranim svjetskim korporacijama. Ako promatramo 2020. godinu, Društvo na dan 12. ožujka 2020. godine kroz više ugovora na vrijeme ima ukupno osigurano 1.116 prihodovnih dana (+7% u odnosu na isti dan prethodne godine), što iznosi minimalno USD 17,3 mil. prihoda, naveo je Karavanić.
Flota TNG-a se trenutno sastoji od šest MR tankera na moru – Velebit, Vinjerac, Vukovar, Zoilo, Dalmacija i Pag, odnosno dva konvencionalna ice class produkt tankera te četiri eko-dizajn moderna produkt tankera s ukupnim kapacitetom od 300.000 dwt-a.
Na dan 31. prosinca 2019., prosječna starost TNG flote bila je 5,71 godina. U prošloj godini zabilježen je svega jedan kvar koji se odnosio na kritičnu opremu; na brodovima nije došlo do izlijevanja ili onečišćenja okoliša niti je došlo do prekida brodskog napona. Nije zabilježen nijedan izgubljeni dan zbog neplaniranog održavanja, čime je maksimiziran broj dana u eksploataciji.