ZADAR– Zbog Silbe, koja nema mogućnost pristajanja trajekta tijekom radova u luci, nađeno je privremeno rješenje kojim Olib, Premudu, Ist i Silbu četiri puta tjedno povezuje katamaran Princ Zadar.
Uz tu brzobrodsku vezu, jedanput tjedno vozi trajekt za sva tri otoka, osim za Silbu. On je jutros isplovio iz Gaženice s nekoliko malih vozila i samo jednim kamionom opskrbe, kao i prošlog tjedna. Iako je katamaranska linija uvedena prvenstveno zbog opskrbe otočana, uz suglasnost Nacionalnog stožera, a na poticaj Grada Zadra i Agencije za uzdužobalni linijski promet, predstavnici Mjesnih odbora nisu zadovoljni.
U tome prednjači Nenad Burić, predsjednik MO Silbe zbog kojeg je sve ovo i napravljeno. On nam je danas rekao kako nije istina to što je objavljeno u Zadarskom listu da je on pozvao na bojkot katamaranske linije nakon epidemije koronavirusom.
– Mi smo predlagali da se uvede izravna katamaranska linija Zadar – Silba, ali nas nitko nije slušao, kazao je Burić. Pozivajući se na svoje stručno iskustvo pomorca u Jadroliniji, predsjednik MO Silbe tvrdi kako na katamaranu (koji ima više od 300 mjesta, op.a) nema sigurnosnih uvjeta za otočane. Nama ne treba nitko, kazao je Burić. Mi imamo svoj krizni stožer, dijelimo maske i rukavice, a kada završi ovo vrijeme koranavirus zaraze, opet ćemo tražiti osnivanje otočke općine s Olibom, Premudom i Olibom, najavio je Burić. No, danas je objavljeno i priopćenje Mjesnog odbora Silba u kojem se, među ostalim, navodi: “odlučili smo da ukoliko dođe do zaraze na ova četiri otoka, podignemo krivičnu tužbu protiv direktorice agencije za pomorski promet u Splitu”.
– Mi nismo ni znali za to priopćenje. Većina članova Vijeća MO ograđuje od izraženih stavova u tom priopćenju. To smo danas poslali direktorici Agencije, Paoli Vidović te resornom pročelniku Ivici Katiću, doznajemo od Diane Klanac koja je sa svojom listom u Vijeću MO Silba. Poslijepodne ćemo imati hitnu sjednicu, pa makar putem telefona, najavila je Diana Klanac, ogorčena što se na taj način šteti interesima mještana Silbe. I stvara se kontradiktorna situacija. Naime, na stranici Grada Zadra objavljeno je zadovoljstvo i zahvalnost uvođenjem izvanredne linije u ovoj nesvakidašnjoj situaciji, a na drugoj predsjednik MO, zbog te, njemu sporne linije, poziva na građanski neposluh kada prođe ova kriza. Za njega je, a to nam je i danas potvrdio, mali trajekt, koji dolazi dva puta mjesečno, sasvim dovoljan. Radi se o trajektu tvrtke Šangulin koji kao privremeno rješenje plaća Županijska lučka uprava dok se ne završi rekonstrukcija luke.
Zadarski boduli, a tu se prvenstvo misli na pučinske otoke u sastavu Grada Zadra, u strahu su od zaraze za mahom staračko stanovništvo. Josipa Kozulić, predsjednica MO Ist, rekla nam je kako njima ne treba taj katamaran.
– Dovoljno nam je što tri puta tjedno dolazi trajekt, može i dva puta. Nije nam potrebno da nam dolaze ljudi na otok, izričita je predsjednica MO.
Od kada je uvedena izvanredna linija, na katamaranu Princ Zadar nije više od 10 putnika. Na posljednjoj plovidbi povezivanja četiri otoka, bilo je dvoje putnika. I to sa Silbe.
Olibljanima smeta što posada katamarana, koji ih prije 20 godina prvi put spojio sa Zadrom do tada najbržom vezom, spava na otoku. I ranije je bilo tako, oni spavaju u svojoj kući bez kontakata su s Olibljanima kojih je na prste prebrojati, rečeno je u Miatoursu, zadarskoj brodskoj kompaniji čiji je Princ Zadra s kojim inače održavaju koncesioniranu liniju za “gradske otoke”.
– Mi se bojimo da nam netko sa strane ne donese zarazu, jer više od pola nas je staračko stanovništvo. Preko dućana naručimo meso, a medicinu nam šalje trajektom jedan naš koji u Gradu radi u pošti, prenosi Branko Bondulić, predsjednik MO Olib.
Direktorica Agencije Paola Vidović nije iznenađena toliko prijetnjama sa Silbe, jer su u državnoj agenciji naviknuti na to da su “dežurni krivci”, koliko reakcijama otočana kojima su nastojali izaći u susret.
– Ja nisam dobila niti jedan e-mail, a niti poziv predsjednika mjesnih odbora s ostalih otoka, da bi reagirali. Sve je moguće promijeniti, koliko se može u ovim izvanrednim okolnostima. Nama je skoro isti trošak brod u luci koji mora s posadom biti u pripravnosti, te nešto veći kada je u plovidbi zbog goriva. Ovo je rješenje trebalo biti optimalno i racionalno za sve otočane uz mjere sigurnosti koje su za njih posebno doneseni kako bi ostali u izolaciji. Privremena linija je uvedena prvenstveno zbog opskrbe pri čemu brodar itekako vodi računa i ugradio je zaštitne boksove za svaki od otoka, rekla nam je direktorica Agencije koja, među ostalim, regulira povezanost otoka s kopnom u kojem je brod od vitalnog značaja prije, za vrijeme i poslije epidemije.