Odobri li danas Stožer civilne zaštite rad tržnica po posebnim uvjetima, Zadrani bi već sutra mogli na pijacu, najavljuje direktor Tržnice Zadar Tomislav Letinić. U ovoj gradskoj ustanovi osluškuju poruke s vrha te u hodu modificiraju pripreme za povratak prodavača i kupaca. Dođe li do njega ovih dana, bit će to uz posebne mjere sigurnosti koje će nadzirati zaštitari.
– Prema onome što sada možemo čuti, tražit će se da tržnice budu zatvoreni prostori te da se poštuje distanca od tri do pet metara. Pokušavamo izvući maksimalan broj štandova, što bi u ovom trenutku značilo tridesetak njih, a budu li mjere strože i manje, najavljuje Letinić.
Za prodaju u novim uvjetima zainteresirano je preko 50 posto korisnika, ali svi neće moći prodavati svakodnevno pa će se pronaći najbolji model. Vjerojatno će se prodavači izmjenjivati po danima ili tjednima. Na tržnici u okviru City Gallerije na Relji bilo bi postavljeno 12 do 15 štandova umjesto dosadašnjih 40, na Meladi dva, do pet na Bilom brigu te jedan postojeći na Voštarnici.
Na istom principu pripremila bi se i sada zatvorena ribarnica – na jedna vrata bi se ulazilo, na druga izlazilo, a uz postojeće zatvorene trgovine postavio bi se svaki treći ili četvrti štand, odnosno desetak klupa za prodaju ribe i morskih plodova.
Od prvog trenutka Letinić razmatra i mogućnost povratka adventskih kućica.
– Mi smo već angažirali tvrtku da nam pripremi 25 kućica s Adventa u Zadru, na kojima je zbog korištenja bilo potrebno izvršiti popravke. Vidjet ćemo hoće li biti potrebe za njima i razmatramo bismo li ih postavili na prostoru Veletržnice, eventualno na Relji ili Poluotoku. Nema potrebe da se one raznose po gradskim četvrtima, jer Zadar ima nekoliko manjih tržnica po gradu, kaže Letinić.
Inače, Tržnica Zadar dosta je aktivna preko svoje web stranice i društvenih mreža, pa je već povezala veliki broj korisnika s kupcima, kojima oni dostavljaju svoje proizvode. Živjeti i trgovati se mora, a vlasnici OPG-ova napokon su shvatili kako se i oni moraju prilagoditi vremenu i svoje proizvode ponuditi kroz moderni način prodaje. Svako zlo, rekli bi, za neko makar i malo dobro.