Prošlo je par mjeseci kako su završeni radovi u luci Gaženica na nasipanju novog platoa, koji bi trebao postati lučki terminal za ro-ro ili kontejnerski promet.
Ro-ro je kamionski promet koji se odvija brodovima do specijalizirane luke. Prije 10 i više godina kada se pripremao projekt Gaženice, nadležni su najavljivali upravo takvu luku koja će biti najkraći put robe preko Italije za Srednju Europu.
Umjesto ro-ro luke, uz trajektni promet, dogodila se Gaženica za koju je studija ekonomske opravdanosti bila bazirana na kruzerskom prometu. Za njega je Lučka uprava Zadar (LUZ) lani, nakon što je otvoren terminal, odabrala koncesionara, koji će se tražiti i za terminal za ro-ro promet, a možda i kontejnerski u Gaženici.
O planovima nakon završenih radova koji su kreditirani putem Njemačke razvojne banke (KfW) u iznosu od 15 milijuna eura, dok je PDV plaćen iz proračuna Ministarstva pomorstva, iz LUZ-a smo dobili i službeno očitovanje.
Nakon završetka radova na izgradnji obalnih zidova i zaštite nasipa u fazi LOT IIIc slijedi priprema natječaja za ispitivanje interesa za koncesiju nad područjem od 12.000 m2. Natječajem će se ispitati interes potencijalnih koncesionara za upravljanje lukom za ro-ro promet ili kontejnerskim terminalom. Slijedom okvirnog terminskog plana završetak svih aktivnosti koji obuhvaćaju pripremu natječajne dokumentacije i provedbu natječaja, kao i izradi dubinske analize (due dilligence) i ostale pripremne dokumentacije. Potpisivanje ugovora s koncesionarom očekuje se za godinu do godinu i pol dana, najavljeno je iz Lučke uprave.
Radove je financirala njemačka razvojna banka KfW u neto vrijednosti, dok je
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture financiralo trošak PDV-a za
provedene radove. Na radovima su bili angažirani Pomgrad Inženjering
d.o.o. Split i STRABAG AG Germany. Ugovorena vrijednost radova iznosila je
EUR 15.448.458,88 ne uključujući nepredvidive troškove, odnosno EUR
19.001.604,42 s uključenim nepredvidivim troškovima, ne uključujući PDV,
koji su sastavni dio svih projekata financiranih sredstvima međunarodnih
banaka.
Međutim, pažljivim planiranjem troškova, organizacijom posla i dobrom
projektnom dokumentacijom nije bilo nepredviđenih troškova, realizirana
vrijednost radova u fazi LOT IIIc iznosila je EUR 15.447.762,03 isključujući
PDV.
.