Upravno vijeće (UV) Lučke uprave Zadar (LUZ) usvojilo je prijedlog granica pomorskog dobra zadarske rive koja će postati lučko područje nakon odluke Vlade.
Obala Petra Krešimira IV koja je do sada bila pomorsko dobro opće upotrebe u nadležnosti Grada Zadra prelazi u ruke državne lučke uprave preko koje se može dobiti EU novac potreban za obnovu obalnog dijela rive. Prvi korak k tome bio je izmjena u Prostornom planu Grada Zadra, čime je stvorena osnovica da se riva prepusti Lučkoj upravi i postane dio lučkog bazena. Lučka uprava dobila je potez od Foše, koji uključuje spomenik Spirodona Brusine do Morskih orgulja i Pozdrava suncu, instalacija o kojima će i dalje brinuti Grad Zadar. U tim granicama pomorskog dobra samo je dosadašnji obalni pojas.
Tehnički se radi o ukupnoj površini od 227 587 m2, od čega 212 971 m2 čini morski dio, dok je 14 616 m2 kopneni dio. Zanimljiva je primjedba člana UV-a Borisa Fantulina koji je inače iz Ministarstva pomorstva. Po njemu ne bi trebalo razdvajati morsku i kopnenu površinu, jer što ako sutra dođe do proširenja, odnosno nasipanja obale. Bilo kako bilo, geodetski elaborat je izradio zadarski ACES i nove granice pomorskog dobra još u veljači. Od tada se čeka na formiranje novog saziva Upravnog vijeća i njihove prve sjednice, koju su održali putem “e-maila”, a na kojoj su usvojene granice pomorskog dobra. Predsjednik UV Božidar Longin potpisuje prijedlog za Vladu uz obrazloženje za izmjenu Odluke o osnivanju Lučke uprave Zadar u dijelu bazena Gradske luke.
Razlog širenja lučkog područja ovako je objašnjen: radi potrebe stvaranja novih prometnih površina i uvođenja brzobrodske linije namijenjene pomorskom putničkom prometu na relaciji Zadar – Preko kao najfrekventnijoj liniji koja povezuje otočku zajednicu s matičnim središtem, a koja u prostoru Gradske luke trpi ograničenja prometovanjem ostalih brzobrodskih linija za otoke Silba, Ist, Iž, Olib, Premuda, Dugi otok i dr. također i tijekom ljetne sezone prometovanjem brojnih turističkih brodova, te osobito iz razloga potrebe povećavanja stupnja opće pomorske prometne sigurnosti u cijelom bazenu Gradske luke do kojih rezultata se očekuje doći uređenjem proširenjem definiranog obalnog pojasa i izmiještanjem označene putničke brzobrodske linije na novouređeno područje, navodi u ovoj “krležijanskoj rečenici”.