Danas se na Kalelargi mogao pojesti prvi sladoled iz Danice i time otvoriti sezona čiji početak je godinama tradicionalno pripadao sladoledima slastičarne Donat.
No, kako je korona epidemija sve promijenila u kratkom vremenu, tako su se neki prvi prilagodili novim epidemiološkim mjerama. One se zovu preuzimanje, a odnose se, uz restorane, na kavane, slastičarne, posebne skupine barova, ali ne i klasične kafiće.
Da bi ta mjesta ponovno postala uslužno ugostiteljstvo, morala su zadovoljiti određene uvjete, koji su očito ispunjeni, što je vidljivo na našim fotografijama. Pravu kontrolu će napraviti Državni inspektorat.
Gotovo kao u apotekama, preuzimanje je organizirano bez dodira između građana i konobara. Prvi su u Gradu otvorili kavana Danica na Kalelargi te Coffe&cake u Ulici braće Vranjana. Doznajamo kako bi se krajem tjedna na isti način mogao otvoriti i restoran japanske hrane Maguro. Nema sumnje da će svoje uslužne pogone aktivirati Turisthotel na Forumu i na Branimiru, slastičarne Art kavane…. Oni su primali narudžbe građana za izradom slastica po drugačijem obliku dostave u odnosu na najnoviji model preuzimanja.
U uputama HZJZ-a stoji da se dopušta obavljanje rada ugostiteljskim objektima iz skupine: restoranima, barovima (kavanama,pivnicama, buffetima, krčmama i kletima) i catering objektima uz pridržavanje svih protuepidemioloških mjera i strogih mjera socijalnog distanciranja. Odluku o takvom modelu rada donosimo u cijelosti:
1. Zabranjeno je usluživanje jela, pića i napitaka u samom objektu
2. Naručitelj preuzima kupljeno na vratima, prozoru ili neposredno ipsred vrata objekta.
3. Potrebno je osigurati pridržavanje najviših higijenskih standarda te držanja razmaka ograničenog broja kupaca kako bi se smanjio fizički kontakt i održao propisani razmak od 2 metra između kupaca, prodavača i kupca, te prodavača međusobno ukoliko jedan naplaćuje a drugi izdaje.
4. Preporuča se gdje nije drugačije uređeno, postavljanje pregrade/zaštite od pleksiglasa ili drugog dezinficijensima perivog materijala kako bi bili ispunjeni svi uvjeti i sigurnosne mjere za zaštitu kupaca i prodavača.
5. Ako je moguće, preporuča se plaćanje beskontaktnim karticama.
6. Za postupak plaćanja gotovinom preporuča se da kupac najprije stavi novac na pult i potom uzme izvraćeni ostatak, a nakon svakog kupca se pult dezinficira.
7. Proizvod (napitak, obrok i sl.) treba naručiti i platiti na mjestu koje je odvojeno od mjesta izdavanja/preuzimanja narudžbe (odnosno da jedna osoba preuzima narudžbu i naplaćuje, a druga izdaje naručeno); ako to nije moguće organizirati, prodavač mora obavezno dezinficirati ruke između naplate i izdavanja narudžbe te dezinficirati površinu/pult na kojem se vrši naplata i izdavanje narudžbe između te dvije aktivnosti.
8. Osigurati da se ne stvaraju gužve, te da se jasne upute o tome stave na sve ulaze i vidljiva mjesta.
9. Ako je moguće preporuča se osigurati protočnost kupaca na način da su odvojeni ulaz/prilaz od izlaza/odlaska.
10. Na vidljivim mjestima istaknuti upute i preporuke za pridržavaanje općih pravila o higijeni te strogoj mjeri fizičke udaljenosti.
11. Ako je organiziran drive-in sistem, zabranjen je izlazak iz automobila i moraju se poštivati mjere navedene pod točkama 3., 7. i 10.