ZADAR– Trajektna linija Zadar – Preko ponovno je najprometnija na Jadranu. Primat je izgubila linija Supetar – Split zbog posebnih mjera koje su uvedene za otok Brač gdje je izbilo posljednje žarište koronavirusa.
Istovremeno je brod Dora jedini koji je zbog korona epidemije i dalje privezan u Gradskoj luci iako je današnjim danom vraćen brozobrodski promet uzduž Jadrana. Dora će do 1. lipnja ponovno u pogon, najavila je Paula Vidović, ravnateljica Agencije za linijski pomorski promet u kojoj prate razvoj situacije. S jedne strane ogromni gubici i pad prometa na pojedinim linijama do 80 posto, a na drugoj potrebe otočana. Trajektni promet iz Gaženice za Preko pojačan je od ovog tjedna s još dvije linije. Za Dorom, prema riječima ravnateljice Vidović, nisu bili izraženi posebni zahtjevi otočkih načelnika pa će se ona kasnije uspostaviti.
Prva plovidba bit će iz Zadra, a ne iz Preka kao i do sada. Tako je zbog korona krize došlo do izmjene i kod drugih brzobrodskih linija Jadrolinije kako bi se uštedjelo na troškovima spavanja posada na otoku.
– Moramo biti racionalni kako bi donekle ublažili štetu. Nitko neće biti zakinut za svoje potrebe na kopnu, a u Preku će biti jedan trajekt na dežurstvu, ističe ravnateljica Agencije.
Današnjim danom ukinut je izvanredni plovidbeni red, kojeg je Agencija uspostavila upravo za zadarske otoke, a na kojeg je bilo jako puno negodovanja otočkih predsjednika mjesnih odbora. Najdalje je u tome išao predsjednik MO Silba, Nenad Burić koji je šefici Agencije prijetio kaznenom prijavom ako zaraza dođe na Silbu. Od prije nekoliko dana on više nije na toj funkciji, a Vijeće MO Silbe ostalo je na samo troje članova. Koronavirus se probio unatoč posebnim barijerama otočkih načelnika samo u Preko i to iz Turske, dok su dva slučaja u Kukljici samo posljedica malih poreznih oaza na otoku zbog čega su pojedini Zadrani, koji na njemu stalno ne žive, prijavili svoje prebivalište.
Brodovi se vraćaju u svoje luke, a korona je pripomogla u ponovnom osvajanju talijanske luke Ancona, izvan ljetne sezone. Nakon što je ukinuta izvanredna međunarodna linija Zadar – Ancona samo za prijevoz tereta, državni tajnik Ministarstva mora Josip Bilaver objavio je da ta linija ostaje. Zna se da je ona nerentabilna, ali iz Ministarstva su rekli kako će je oni subvencionirati. Izbori su blizu, pa je Bilaver uspio ono što nije pošlo za rukom njegovom stranačkom kolegi, župan Božidar Longin koji je najaljivao da će ponovno uspostaviti tijekom cijele godine.
A sve je to zbog korone. S trajektom Marco Polo sinoć se u Gaženicu iskrcalo 11 kamiona iz Italije. Redova linija Zadar – Ancona, koju će održavati trajekt Zadar, Jadrolinija je najavila od 3. srpnja do 15. rujna. Kratak plovidbeni red za najkraću prekomorsku vezu između dvije države.