ZADAR– Iako je gradonačelnik Zadra Branko Dukić u ožujku donio odluku kako će izvješće Državne revizije proslijediti Gradskom vijeću na znanje, to se nije dogodilo za sjednici koja je održana 13. svibnja.
Prvi put je reviziju zakonskog poslovanja Grada Zadra i to za 2018. godinu provjeravala ispostava Državne revizije iz Gospića. Do tada je to uvijek radio zadarski ured Državne revizije koji je baš lani preselio iz prostora Grada Zadra na Muraju.
Umjesto uhodanih zadarskih, revizori iz Gospića radili su taj posao od 15. travnja do 13. prosinca te su donijeli bezuvjetno mišljenje za planiranje, punjenje i trošenje Gradskog proračuna za vrijeme prve cjelovite godine gradonačelnika Branka Dukića. Te je godine Grad Zadar imao 202 zaposlena te 433 zaposlenika iz 8 proračunskih korisnika ustanova kulture, predškolstva i sporta. Dok je 19 zaposlenika pripadalo riznici koju je ustrojio Grad Zadar (?).
Na plaće gradske uprave otišlo je skoro pola milijuna kuna veći iznos nego godinu dana ranije, točnije bilo je to 27.1 milijun kuna iz prihoda koji su iznosili 380 milijuna kuna. Čak 190 milijuna kuna naplaćeno je iz poreza koji, uz onaj na dohodak, pripadaju lokalnoj samoupravi. Trošak reprezentacije u 2018. godini iznosio je skoro 300 tisuća kuna, gdje spadaju proslave, smještaj sezonskih policajaca, dok je za doček sportaša potrošeno 38 tisuća kuna (za srebrene nogometaše i zlatne jedriličare).
Najvažnije dostignuće te godine u upravljanju gradskih financijama, koje je preuzeo pročelnik Ivan Mijolović, umanjenje je proračunskog duga na 77 milijuna kuna. Iako je Grad Zadar dobio bezuvjetno mišljenje, morali su se očitovati na nekoliko primjedbi. Među ostalim da su Javnoj vatrogasnoj postrojbi Zadar isplatili nešto preko 4 milijuna kuna za troškove, a da pri tome nisu donijelu Odluku o mjerilima i kriterijima.
Nalaz Državne revizije obuhvaća i podsjetnik na četiri preporuke i naloga za koje su revizori iz Zadra dali rok do kraja 2017. godine. Iz nalaza Gospićana očito je kako je samo jedna ispoštovana, dok je i dalje ostao problem nadoknade namjenskog novca od prodaje stanova koji je potrošen u druge svrhe. Od 34.8 milijuna kuna, koliko treba nadoknaditi u gradskoj blagajni, lani je taj iznos smanjen za 1.8 milijuna kuna.