Black Coffee je poznati splitsko-zadarski jazz sastav, koji djeluje od 1993. Okosnicu grupe čini ritam sekcija basist Renato Švorinić i bubnjar Jadran Dučić Čićo, a Zadranima je dobro poznat i po vokalistici Martine Thomas. U svojoj su dugogodišnji karijeri surađivali s poznatim domaćim i stranim glazbenicima, a posljednjih nekoliko godina najviše surađuje s talijanskim bandoneonistom Daniele di Bonaventura. Iza sebe imaju brojne nastupe na jazz i etno festivalima, kao i nekoliko albuma, a sada svojoj publici predstavljaju dva nova u izdanju Caligola Recordsa.
Dva kraja Jadranskog mora spojena su idejom kulturnog mosta, tj. talijansko-hrvatskim sastavom Black Coffee, čiji novi album “Adagio” sadrži dvije sjajne klasične napuljske pjesme (Santa Lucia i Reginella campagnola), skladbe bogate folklornim odjekom, sugestivni valcer, baladu i aranžmane dalmatinske tradicionalne glazbe. Suradnik na izdanju je pijanist, kompozitor i svestrani glazbenik Daniele di Bonaventura, poznat kao vrsni poznavatelj bandoneona, četverouglaste harmonike s velikom rasponom tonova. Ovaj glazbeni projekt naslovljen je prema Albinonijevom poznatom djelu “Adagio”. Posebni su gosti Martine Thomas (vokal) na pjesmi br. 3 te Ani Vučetić, Anđela Ćurković – Petković i Tamara Šoletić (vokal) na br. 5.
Drugi album “Once upon a time” basist i lider benda Renato Švorinić,inače i ravnatelj HNK Zadar, iskreno je opisao:
– Bude li se itko za sto godina pitao kakva je bila glazba u prvim desetljećima 21. stoljeća jedan od odgovora će biti „..čiki-čiki, tiki-tiki…” ili nešto što tako zvuči. Ovaj je album posvećen vremenu u kojem je glazba bila glazba, a tekstovi tekstovi, vremenu u kojem je bilo prekrasnih melodija i poezije. Album slavi razdoblje u povijesti glazbe kad je glazba stizala iz srca i duše, a ne iz strojeva.
Ovaj nas album vodi na ugodno glazbeno putovanje. Uz Jadrana Dučića i Renata Švorinića, na ovom je albumu pijanist Ivan Ivić, a svoj je doprinos ponovno dala Martine Thomas, američka pjevačica haitskog podrijetla koja sada živi u Zadru, zahvaljujući čijoj su toplini i fleksibilnosti glasa ponovno pjesme u fokusu. Osim autorskih pjesama, tu su i četiri francuske pjesme, kao i dva instrumentala. Bandoneon je zasvirao Daniele di Bonaventura, a truba Massima Done dodana je u četiri pjesme.
Zlatko Gall u svojoj je recenziji albuma zaključio:
– Deset standarda te dva kratka autorska kolektivna instrumentala doista su posveta i klasičnoj literaturi jazza, šansone, funka, jazzy-popa i „velike američke pjesmarice” u intrigantnom čitanju koje se „ne tuče” s izvornikom već ga autorskim aranžmanima Švorinića i Ivića oplemenjuje. Uradak splitsko-zadarskog comba može se svrstati uz bok srodnih projekata Cassandre Wilson, Regine Carter, Dee Dee Bridgewater, Diane Krall… No uz jednu iznimku: ovaj je album i dalje do srži „džezerski” . Album je vrijedan svake pažnje i jazz publike i onih sklonih jazzy mainstreamu.