Za ovu školsku godinu malo je reći da je bila neobična – prvo obrazovni štrajk koji je školsku godinu stopirao prije nego što je stigla uopće započeti, a potom i epidemija korone koja je pomrsila sve planove otprilike tri mjeseca prije završetka školske godine. Unatoč tome što se u takvoj situaciji svaka strana morala prilagoditi, bila je to prava prilika u uloviti pokoju bolju ocjenu više. Pokazuju to i statistike OŠ Krune Krstića u Arbanasima, čija nam je ravnateljica Jasmina Matešić otkrila da ih je lani je bilo 55%, a ove godine 63,7% od 631 učenika. Za par postotaka viša brojka zabilježena je i u OŠ Šimuna Kožičića Benje.
– Velik je broj odlikaša, 813 od ukupno 1180, što čini 69% učenika. Predstavlja to malo povećanje u odnosu na prošlu godinu kada je s odličnim uspjehom prošlo 730 đaka, ali u odnosu s manje učenika. Što se tiče osmaša, s peticom je prošlo njih 73, a lani 63, s tim da ih je bilo 10 manje, otkrio nam je ravnatelj Dražen Adžić, koji je dodao kako se može reći da je povećanje vidljivo samo u nižim razredima te da ove godine nemaju negativno ocijenjenih učenika i dopunskog rada.
Razlog tome je taj što se ocjenjivalo zalaganje i aktivnost, a veliku ulogu u svemu su imali i roditelji kojima su pomagali djeci, kazao nam je naš sugovornik. Da je nastava na daljinu bila prilika za bolji uspjeh, složio se i ravnatelj OŠ Smiljevac Bernardo Kotlar.
– S učenicima koji nisu bili uključeni u neposredan rad organiziran je dopunski rad, i to u posljednjim tjednima, nakon popuštanja mjera kada je bilo dopušteno 20 učenika u razredu. Na taj smo im način omogućili popravljanje ocjena, kao i ispravak na višu ocjenu, što su oni i roditelji objeručke prihvatili. Takav je rad bio lakši i korektniji nego rad na daljinu. Naravno, učenici nisu krivi niti za štrajk, niti za epidemiju korone. Slijedom toga, od nas ne bi bilo u redu da ih zakinemo. Ipak, lakše je trčati na daljinu nego na stazi. Kod novog kurikuluma ocjena ovisi o profesoru. Poklanjali ocjene nismo, a svi su učenici ovdje bili u istim uvjetima. Ne mogu reći da se kod nas dogodila “poplava” odlikaša, a konačne rezultate bi pokazala simulacija određenih razina znanja koju bi trebalo napraviti. Učiteljima i roditeljima treba “skinuti šešir” što su u ovakvoj neobičnoj situaciji izvukli školsku godinu, radeći po 10, 12, 14 sati na dan, kazao je Kotlar.
Jedna od ravnateljica koja je zadovoljna kako su se učitelji, ali i djeca snašli u situaciji s koronom i “prisilnom” online nastavom je i ravnateljica OŠ Petra Preradovića, Stanka Pera Martinac.
– U ovoj je godini jedan odlikaš više u tri razreda, a prosjek svih razreda je vrlo dobar. Kao što znamo, radilo se o vrlo specifičnoj godini. Ipak, mislim da su učenici i dobili ponešto znanja nauštrb onog što eventualno sadržajno nisu savladali. Koristili su nove alate, razvijali komunikacijske vještine, učili se samostalnom istraživačkom radu i upotrebi digitalnih alata. Baš smo danas osmašima dodijelili svjedodžbe i imali zaista emocionalan oproštaj s njima. Neizvjesnost i dalje traje, a postoje naznake da će i najesen biti mješovite nastave, njezin je komentar na naše pitanje o hiperinflaciji odlikaša i uspjehu učenika nakon školske godine koju su obilježili dugi štrajk i korona epidemija zbog koje je bila aktualna online nastava.