Miro Bulj, zastupnik MOSTA nije na godišnjem odmoru već je u sjedištu IX. Izborne jedinice ukazao na probleme vezane za luku Gaženica.
Povodom vijesti o tome da je jedini kruzer na “hladnom vezu” u Gaženici izbacio otpadne vode na otvorenom moru, Bulj je potegao iz Sinja kako bi ukazao na slabosti te najveće investicije na zadarskom području. Pridružili su mu se županijski vijećnik Ivan Matiće te gradski vijećnik Mladen Malta.
Kao saborski zastupnik hitno ću zatražiti kod Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja da se utvrdi odgovornost ovolike investicije koja nema pročistač fekalija i otpadnih voda u novoizgrađenoj luci, najavio je Bulj koji je u Gaženicu stigao s Maltom i Matićem
– Ovo je antituristički projekt jer mi dopuštamo da se naše more zagađuje otpadnim vodama koje su tretirane različitim kemikalijama. Ovaj kruzer su u Gaženicu doveli koncesionari koji im nisu osigurali pražnjenje otpadnih voda. Turci su dobili koncesiju na 20 godina za 30 milijuna kuna, a Hrvatske je u ovaj projekt uložila 1.5 milijarda kuna. Gaženica je trebala biti razvojni projekt. Prije dvije godine sam u Saboru organizirao tematsku sjednicu o Gaženici od koje koristi imaju samo Turci. Oni zarađuju tako što državnim službama daju u podnajam prostor terminala kojeg smo mi gradili, podsjeća Bulj. Osim zagađenja, laž je bila i da će ovdje biti 4 tisuće novih radnih mjesta, a danas ovdje ima desetak novozaposlenih osoba u luci kao i na najave da će terminal otvoriti 1000 radnih mjesta, istaknuo je saborski zastupnik.
Gaženica se u javnosti najavljuje home port, a nema ugrađen pročistač otpadnih voda.
– Tražit ću odgovornost za to i nadležnim ministrima Olegu Butkoviću i Tomislavu Ćoriću uputit ću oštri dopis. Njima je važnija dobit inozemnih firmi nego li zaštita prirodnog blaga što je naš Jadran u koji se ispušta tuđe smeće, kazao je Bulj.
Ovakvih slučajeva izbacivanja otpadnih voda, ako Gaženica postane home port bit će sve više i zato je prema riječima vijećnika Matića, izgradnja pročistača otpadnih voda obaveza koncesionara ili Države.
U Gaženici ove godine nema prometa kruzera zbog korone, koja je donijela i nešto dobro – u moru je manje zagađenja, ustvrdio je Malta. Ali što će od njega ostati nakon 20 godina kada završi koncesija Turcima? Septička jama?, pitao se gradski vijećnik na “presici” koja je priređena s pozadinom kruzera koji je MOSTOVCE motivirao i na ostala pitanja: što je s s manjim turističkim brodovima, a što s flotom Jadrolinije i ostalih putničkih brodara – kako i gdje oni rješavaju svoje otpadne vode i fekalije?