Završeno je e- savjetovanje za rekonstrukciju prvog dijela Ulice Franje Tuđmana, od crkve sv. Ivana do nove stambene zgrade na lokaciji Mesopromet.
To savjetovanje je namijenjeno potencijalnim izvođačima radova i uglavnom je formalnost s obzirom na to da se radi o poslu koji se sufinancira europskim novcima. Konkretno iz programa ITU, zbog čega se moraju uvažiti europski standardi poput biciklističke staze, trake za preventivna vozila i zelenila.
Zadarska javnost, međutim, i dalje ne zna kako će to izgledati u stvarnosti. Bilo bi pošteno da nadležni iz gradske uprave predstave taj projekt, a ne da ispadne “oprostite, nismo znali”, kako su se iz Hrvatskih cesta opravdali za izvedbu Ulice Nikole Šubića Zrinskog. U toj mini autocesti kroz Grad najgore su prošli pješaci između Bolnice i Poliklinike. Tako će se, po svemu sudeći, dogoditi pješacima na dijelu Tuđmanove ulice, između raskrižja s Murvičkom i onoga s ulicom Put Stanova.
Na spoju s Kaljskom ulicom, pješaci prelaze, pretrčavaju preko dvotračne ulice na mjestu bez pješačkog prijelaza. Ubuduće će prelaziti po četverotračnoj cesti na istom mjestu na kojem projektom, kojeg je izradio GIN Company, nije predviđen nikakav pješački prijelaz.
– Da bi se tu stavili semafori, trebalo bi proširenje postojećeg koridora ceste još za metar i pol s obje strane, kazao nam je bivši pročelnik Šime Erlić koji je do prije koji dan pratio taj projekt na putu prema EU financiranja iz ITU programa. Njemu su se kao i nadležnima iz Odjela za graditeljstvo obraćali pojedini građani sa zahtjevom da se regulira taj neslužbeni, ali opasni pješački prijelaz.
Iako se radi o vlasnicima nekretnina uz taj spoj ulica, među njima su bivši i sadašnji HDZ-ovi vijećnici, što ne ide u prilog antitezi kako oni to traže isključivo zbog interesa svog biznisa. Njihova jedinstvena poruka je – dođite pa vidite kako se tu neprekidno prelazi zbog odlaska u trgovački centar, prijalaza za banku, u teretanu, na pijacu, u crkvu.
Nadležni iz Grada Zadra na to kažu – semaforizirani prijelazi nalaze se na udaljenosti od 150 metara s jedne i druge strane. I to je za njih gotova priča. Ipak se radi o potezu na kojem ne treba usporavati vožnju zaustavljanjem na semaforu, a kamoli da se propuste pješaci.
Nema veze što su te iste gradske vlasti, uz suglasnost policije, dale ucrtati na svakih 30 metara “zebru” za konobare restorana i kafića koji su se preko puta prometne ceste preselili na zelenu površinu rive.
Pješaci u Zadru diskriminirani su u svim novim prometnim rješenjima kod gradnje preuskih nogostupa, neosvjetljenih i loše obilježenih pješačkih prijelaza. O tome stalno pišemo jer nas na to s pravom upozoravaju građani.