Iz gradske uprave pozvali su novinare da javnosti prenesu viziju istočnog priobalnog dijela Zadra kojom bi novi prometni i pješački koridori povezali povijesnu jezgru s Gaženicom. U toj studiji, koju je izradila Radionica Marušić, stvorene su nove urbane cjeline na trasi želježničke pruge koja bi se trebala izmjestiti.
Arhitekt Pero Marušić predstavio je pješački koridor koji bi trebalo osmisliti i učiniti ugodnijim za šetnju od Trga pet bunara do Gaženice. Taj put ide preko Trga Relja do kolodvora, gdje bi se preseljenjem željezničkog terminala u Gaženicu, mogao napraviti novi trg a uz njega i novi park (city plaza prema viđenju autora studije).
Tim zelenim smjerom dolazi se u uvalu Bregedeti koja će postojećim idejnim rješenjem, a uskoro urbanističkim planom, pokazati pravi potencijal, istaknuo je Marušić. Iznad te lokacije, na trasi postojeće pruge, planiran je novi gradski stadion s parkingom od 860 mjesta, u istom broju parkirnih mjesta koji je sada u organizaciji Obala i lučice, te jedan novi centar, naveo je Marušić. U tom centru uz poslovne zgrade bila bi nova škola, ali i nova crkva (?). Tim smjerom dolazi se do Gaženice.
Cestovnim putem ona bi bila povezana koridorom kojim se nadovezuje na raskrižje s Tuđmanovom ulicom, a onda se bivša Biogradska ulica (danas ul. V. Mačeka i braće Janka i Miroslava Perice) iznad uvale Bregdeti nastavlja kao četverotračna cesta koja neće imati raskrižja već će završiti u rotoru, planiranom u blizini skretanja za Gaženicu.
Tom cestom bi se, prema navodima autora studije, rasteretila i ulica Bregdeti, uz koju je Marušić zamislio i jedno ribarsko naslje, odnosno arhitekturu novog stambenog naselja, koja bi dobila štih prikladan ambijentu u kojem nastaje kao i tradiciji Arbanasa.
Marušićevom studijom napravljen je i trodimenzionalna arhitektura kako bi se predočio urbani razvoj tog dijela grada, u kojem urbanizam do sada nije stanovao, ubuduće s puno zelenila.
Sve to bi se događalo u prostoru koji je u državnom vlasništvu, istaknuo je Darko Kasap, pročelnik za graditeljstvo i prostorno uređenje. On je kazao kako je studija naručena zbog toga što Gaženica postaje prometno središte, pa je i Zračna luka naručila jednu prometnu studiju.
Kasap je, međutim, otkrio kako se tom studijom rješavaju sve primjedbe građana Arbanasa koje su povodom javne rasprave o predloženom UPU Bregdeti prije godinu dana. Taj plan smo poslali na doradu, kazao je Kasap na novinarski komentar kako se dosad nije znao razlog zbog čega taj plan nije išao na usvajanje. Pročelnik Kasap je suptilno ispravio i Marušićevo predstavljanje gradskog nogometnog stadiona u lokalni stadion. Zna se kako su Arbanasi žestoko tražili da se napravi stadion za njihov najstariji klub u Zadru.
– Ovo puštamo u javnost na uvid i komeniranje građana i struke. Što bude prihvaćeno, bit će uklopljeno u prostorno plansku dokumentaciju, najavio je pročelnik Kasap.
Prema riječima gradonačelnika Dukića, to su smjernice od kojih se neće odstupiti i kod izrade planova. On je zahvalio Peri Marušiću na konceptu kojeg je stvorio dugotrajnim poslom. Dukić je uvodno podsjetio kako je on povezivanje Grada s Gaženicom najavio na samom početku mandata.
Tada se dogodio povijesni sastanak u Gradskoj vijećnici na kojem je došlo i do sukoba mišljenja u urbanističkim prometnim rješenjima za Zadar. Na tom je sastanku investitor UPU Bregdeti, Zdenko Zrilić, najavio kako ima kupca za teren bivše Zadranke. Sada će mu ova studija olakašati put do usvajanja UPU Bregdeti i ostvarenja projekta stambene gradnje prema planu kojeg je izradio arhitekt Željko Predovan.