Iz Lučke uprave Zadar (LUZ) potvrdili su kako je jedan od dva kruzera iste kompanije zauvijek isplovio iz Gaženice. Kruzeri su od ovog ljeta bili na vezu s najavom da će u Gaženici ostati do proljeća.
– Prošli je tjedan iz zadarske luke isplovio kruzer Marella Dream, kojega je vlasnik Marella Cruises odlučio umiroviti iz svoje flote. Iz tog razloga je Marella Dream isplovila iz zadarske luke na sidrište na Malti. Brod je boravio u Zadru nešto više od tri mjeseca i sve svoje obveze plaćao preko svojih agenata. Na vezu u Gaženici trenutno se nalazi još jedan brod iste kompanije Marella Discovery 2 koji bi, prema najavi svog agenta, trebao boraviti u luci do sredine ožujka 2021 godine, priopćili su na naš upit iz Lučke uprave Zadar.
LUZ je prije tri godine dao ugovor za koncesiju tvrtki ZIPO koju je osnovala turska kompanija Global Ports Holding. S obzirom na to da se tim ugovorom koncesionar obavezao na povećanje kruzerskog prometa kojeg je korona praktički ugasila, pitali smo ravnatelja LUZ-a Roberta Škifića hoće li zbog pandemije, kao više sile i opravdanja za sve i svašta, biti korekcije ili dodatka ugovora.
– U trenutku postavljanja ovog upita, Lučkoj upravi Zadar nije poznato da postoje okolnosti koje bi zahtijevale izmjenu Ugovora o koncesiji. Ako se ispune uvjeti za koje Zakon o koncesijama veže mogućnost izmjene ugovora o koncesiji, o tome će se zatražiti stručno mišljenje te dostaviti na odlučivanje Upravnom vijeću Lučke uprave Zadar, pravnički je odgovor, nerazumljiv javnosti kojeg smo od ravnatelja LUZ-a dobili preko PR agencije.
Njima je ZIPO dužan plaćati koncesijsku naknadu na osnovu prihoda od lučke pristojbe te ostalih potkoncesija i najama prostora terminala. Dok je taj iznos za prošlu, do sada najprometniju godinu prihoda bio nešto više od 200 tisuća kuna, što je svima kojima je politika obećala milijunske zarade ispalo smiješno, najveća obaveza je plaćanje režija za održavanje te zgrade koja je i dalje prazna.