Izvještaji uprave brodarskih kompanija, a u Zadru su dvije najveće Tankerska plovidba i Tankerska Next Generation (TNG) koje posluju na svjetskom tržištu, dokaz su koliko moraš biti znalac i menadžer, osobito u vremenima najveće krize.
Posljedica toga u prvih devet mjeseci je smanjena neto dobit TNG-a na 30,8 milijuna kuna, objavljeno je u izvještaju te kompanije uz koju ide vrlo temeljita analiza i komentar predsjednika Uprave, Johna Karavanića.
Uzrok tome je pandemija i posljedice koje je korona izazvala na globalnu ekonomiju – smanjenjem cijena energenata generiran je pritisak na tržište koji je u konačnici umanjio vozarine koje su glavni izvor prihoda brodara, a došlo je i do povlačenja dijela tankerske flote u službu plutajućih skladišta.
U ovim tržišnim okolnostima Uprava je procijenila da je oportuno i u skladu sa strateškim planom društva obaviti redovni remont odnosno dokovanje za tri broda, što znači da je kompanija ostala bez prihoda istih brodova u dijelu trećeg tromjesečju, i to u razdoblju od ukupno 76 dana (cca 25 dana po brodu).
Obzirom na izostanak prihoda dijela flote zbog dokovanja u trećem kvartalu, financijski jastuk, kako to naziva Karavanić, koji je poslovanjem TNG-a stvoren u prvih šest mjeseci ove godine, smanjio se u iduća tri mjeseca. No, unatoč izostanku određenog dijela prihoda, to se prema navodu direktora Karavanića, pokazalo kao najbolje iskorišteno vrijeme za ta tri broda obzirom da su vozarine takve da jedva pokrivaju trošak tekućeg poslovanja. Tako je, po završetku dokovanja, tanker Vukovar je isporučen vodećoj američkoj naftnoj kompaniji na ugovor od tri godine, počevši od kolovoza.
Predjednik Uprave John Karavanić
Direktor TNG-a također ističe kako je Kompanija poduzela sve potrebne mjere i velik naglasak stavila na organizaciju putovanja i smjena pomoraca, te kako posljedično niti jedan član posade nije bio zaražen korona virusom.
Tankersko tržište doživjelo je snažan udarac u ovoj krizi, a jedan od razloga je smanjena potražnja goriva za avio industriju, kao i manja potrošnja goriva za prijevoz zbog rada od kuće. Sve su to okolnosti poslovanja koje i te kako treba uzimati u obzir, baš kao i analize tržišta. Dok su vodeće agencije za predviđanje tržišta prognozirale kako će se potražnja za naftom vratiti na prošlogodišnju razinu, tek 2022. godine, Kinezi su pokazali da se može i odmah.
Kina i Indija koriste jeftiniju naftu, kupuju je i stvaraju vlastite rezerve, dok su američke pale ispod prosječne razine posljednjih 10 godina. U tako neizvjesnoj situaciji smanjila se i knjiga narudžbi novogradnji, a tankersko tržište vozarina je trenutno na ispodprosječnim razinama za ovo doba godine.