Uzevši u obzir pandemijski okvir u kojem se odvijala sezona 2020, ocijenili smo je vrlo uspješnom. Od svih (negativnih)događaja koji su je obilježili, najveći utjecaj na naše poslovanje u Zaton Holiday Resortu imala je rana odluka nizozemske vlade o povlačenju svojih državljana. Uradile su to potom i druge države, uključujući Njemačku. Na poljskom tržište, koje se u ovom okolnostima pokazalo otpornim, učvrstili su svoju već snažnu poziciju, navodi se u izjavi Uprave Turisthotela o ovogodišnjoj turističkoj sezoni.
U nju je uloženo jako puno truda, novaca i napora da se osiguraju svi strogi higijenski protokoli te što više smanji rizik u zaštiti gostiju. Najveća dobit sezone je činjenica da nisu imali niti jedan slučaj zaraze među gostima, ističe se u izjavi Uprave koju smo dobili od Frane Skoblara, voditelj marketinga i odnosa s javnošću.
Zbog korona pandemije, turističko naselje Zaton, uzdanica Turisthotela otvoreno je mjesec dana kasnije, ali su uspjeli održati sezonu do početka rujna.
Brojačno, u Zatonu su imal pad noćenja od 60 posto, navodi se u izvještaju za Zagrebačku burzu o devetomjesečnom poslovanju. Zanimljivo da je veći pad noćenja bio u kampu Zatona nego li u apartmanima. Najveći pokazatelj izostanka avionskih gostiju, na osnovu koji je posljednjih godina bujao tzv. gradski turiza,a je Boutique hostel Forum. Sa samo dvije tisuće noćenja u prvih devet mjeseci, u objektu na Forumu promet je smanjen za 86 posto u odnosu na prošlu godinu kada je broj noćenja iznosio 14.585.
Sve to je dovelo do prepolovljenih prihoda, tako da je Turisthotel u potentnom dijelu godine uprihodio 70.7 milijuna kuna.
Zanimljiva je i promjena u strukturi gostiju s naglaskom na pad: najbrojniji Nijemci pali su ove sezone za 60 posto, Poljaci su lani imali udio od 21 posto, a ove su godine pali za 25 posto. Čeha kao i Hrvata s udjelom od oko 6 posto, ove je sezone bilo manje 28 posto, a Hrvata za 37 posto.
Iako su lani imali manje udjele, Mađari su pali za 59 posto, Austrijanci za 78 posto, Nizozemci za 82 posto, Slovaci za 74 posto, dok je 76 posto manje Danaca prošlog ljeta se odmaralo u Zatonu.
Za krnju sezonu, smanjeni su i troškovi osoblja za 32 posto a iznosili su 33 milijuna kuna. Turisthotel ostaje i dalje generator zapošljavanja u ovoj djelatnosti i u ovim izazovnim vremenima, poručili su iz Uprave.
Naravno da je korona turistička sezona ostavila traga na poslovanje Praonice Plat na dubrovačkom području, u kojoj je ostvaren prihod od 2,483 miljuna kuna, što je manje za 76,6 posto nego li lani, pa bilježe gubitak od 4,642 mil kuna.
Bruto dobit Grupe Turisthotela iznosi 12,8 milijuna kuna dok je prošlu godinu iznosila 114,3 milijuna kuna. To je podatak koji sve govori. Preostalo tromjesječje bit će još i gore jer se poslovanje. uz Th praonicu, uglavnom svodi na gradsko ugostiteljstvo koje na sreću “normalno” radi od svibnja.
Usprkos korona krizi, Turisthotel se nije libio ulaganja koja su u ovoj godini iznosila 17,1 miljuna kuna.
Izgrađen je novi plažni objekt Mareta na mjestu starog, renovirao se kuhinjski dio glavnog self servis restorana u TN Zatonu, uložilo se u hortikulturno uređenje, a kao novi sadržaj izgradio se linearni park na samom ulazu u Zaton, navodi se u izvještaju o poslovanju Turisthotela za Zagrebačku burzu.