Tankerska Next Generation brodarsko dioničko društvo (dalje u tekstu: Društvo) potpisala je dugoročni ugovor o kreditu u ukupnom iznosu do USD 44 milijuna. Kredit je sklopljen s inozemnim bankama Crdeit Agricole corporate amd investment bank i Hamburg commercial bank AG na rok od 5 godina. Predmetna sredstva TNG će iskoristiti za prijevremeno zatvaranje postojećih kredita koji dospijevaju tijekom 2021. godine, kojima su dijelom financirane kupnje novogradnji Vukovar, Zoilo i Dalmacija tijekom 2015. godine.
– Zaključenjem ovog financijskog aranžmana Društvo potvrđuje svoju prepoznatu poziciju na inozemnom bankarskom tržištu te proširuje suradnju s novim međunarodnim kreditorima koji su ukazali povjerenje te prepoznali Društvo kao pouzdanog i dugoročnog partnera, navodi se u priopćenju.
Iza ovog izvještaja stoje ipak informacije o lošijem poslovanju čiji je uzrok koronavirus. U prvoj polovici godine to se još nije osjećalo, jer su brodovi uposleni, pa je tako MT Vukovar isporučen vodećoj američkoj naftnoj kompaniji za dugoročno poslovanje. Ipak, u izvještaju Zagrebačkoj burzi za treći kvartal prikazala je gubitak od 1,6 milijuna kuna, dok je u prošloj u istom razdoblju imala preko 11 milijuna kuna dobiti.
Jedan od razloga je što se u ovakvim uvjetima na tržištu požurilo s obveznim godišnjim remontima i dokovanjima, pa brodovi nisu ni mogli ostvarivati prihode. Naprotiv, društvo je u trećem kvartalu uložilo 9,8 milijuna HRK u redoviti petogodišnji remont (dokovanje) produkt tankera m/t „Vukovar”, „Dalmacija” i „Zoilo”. Zato kao najveći doseg predsjednik Uprave John Karavanić ističe činjenicu da na brodovima nije bilo korone.
– Usprkos značajnim poteškoćama i objektivnim opasnostima, sa zadovoljstvom možemo potvrditi da do dana objave, Društvo nije zabilježilo niti jedan slučaj zaraze virusom COVID-19 na svojim brodovima. Zasluge za to pripadaju našem tehničkom i kadrovskom pružatelju usluga Tankerskoj plovidbi, ali zasluge moraju dobiti i naši časnici i posada za njihovo profesionalno ponašanje u ovim izazovnim okolnostima. Postupnim otvaranjem, prvenstveno granica u zapadnoj hemisferi i u posljednje vrijeme u Kini, te sporadičnom uspostavom međunarodnih zračnih linija uspjeli smo izvršiti većinu najnužnijih izmjena posade te osigurati opskrbu brodova za kontinuirano poslovanje, navodi Karavanić.