U 2020. godini Tankerska Next Generation, tvrtka-kći Tankerske plovidbe koja upravlja brodovima, ostvarila je kumulativni neto gubitak od 31,7 milijuna kuna, odnosno oko 5,9 milijuna američkih dolara, izvijestio je direktor John Karavanić na sjednici Uprave i Nadzornog odbora održanoj 25. veljače. Za usporedbu, prošle godine računovodstvena dobit društva bila je 23,3 milijuna kuna.
Što se tiče operativne dobiti, ona je u prošloj godini iznosila 53 milijuna kuna, a u ovoj godini ostvaren je manjak od 11,3 milijuna kuna. Na kraju godine TNG je podignula dugoročni kredit od 44 milijuna dolara na rok od pet godina, kojima će se zatvoriti prijašnji krediti kojima su se financirale novogradnje.
Prva polovica 2020. godine ostat će zabilježena kao razdoblje u kojem su vozarine rasle zbog panike oko neizvjesnosti uvjetovane izbijanjem pandemije koronavirusa. Međutim, kako potrebe za naftom realno nisu bile visoke, stvorile su se velike zalihe na kopnu i na moru, gdje su mnogi tankeri pretvoreni u privremena skladišta.
– Niska potražnja za naftnim derivatima, a samim time i sirovom naftom, direktno su povezani s rastom broja infekcija virusom. Lockdown, a posebno ograničenja putovanja, kako međunarodnih tako i domaćih – izravno utječu na potražnju. Sve se to reflektiralo na navike otrošača, pa i samu potrebu za putovanjem, bilo službenim ili privatnim. Lockdown mjere imale su trenutni učinak na broj automobila na cestama i zaustavile su oporavak potražnje za benzinom koji se dogodio u ljetnim mjesecima, izvijestio je Karavanić.
Prihodi brodova u 2020. godini iznosili su 237 milijuna kuna, što predstavlja smanjenje od 31 milijun kuna u odnosu na 2019. godinu. Ova promjena, ističe Kravanić, rezultat je dokovanja četiri tankera tijekom drugog dijela godine, ali i značajno lošijeg „spot” tržišta u drugih šest mjeseci koje se negativno odrazilo i na ukupne rezultate 2020. godine.