Nakon što su iz Hrvatske turističke zajednice u svom priopćenju o sudjelovanju na virtualnom izdanju vodećeg svjetskog turističkog sajma ITB u Berlinu, nabrojali 18 suizlagača među kojima niti jedan nije zadarski, pitali smo gradsku i županijsku turističku zajednicu zbog čega ih nema na tom popisu.
Virtualna predstavljanja zasigurno nisu atraktivna kao ona uživo koja uključuju putovanja i dnevnice, ali njihovu važnost u ovom su slučaju prepoznale turističke zajednice Dubrovačko-neretvanske županije, grada Dubrovnika i grada Zagreba.
Iz TZ-a grada Zadra uputili su nas na koordinatora takvih nastupa – TZ Zadarske županije iz koje tvrde kako je zadarska regija ipak bila zastupljena na ITB-u kroz HTZ koji “ravnopravno zastupa sve hrvatske regije”. Evo njihovog odgovora na upit zbog čega nisu samostalno predstavljali našu destinaciju na prvom virtualnom izdanju vodećeg svjetskog turističkog sajma:
– Turistička zajednica Zadarske županije je nastupala i samostalno i također je već niz godina dio zajedničke inicijative na 2 globalno najveća i najznačajnija poslovno-turistička sajma – ITB u Berlinu i WTM u Londonu. Radi se o zajedničkom predstavljanju naših najvećih poslovnih subjekata u Zadarskoj županiji koji zajednički dijele nastup, prezentaciju i troškove, ujedinjeni pod nazivom regije – „Zadar Region” i to na zajedničkom štandu tik uz štand Hrvatske turističke zajednice. Takva inicijativa predstavlja visoki stupanj sinergije na destinaciji, a posebno u svijesti o izgradnji zajedničkog regionalnog brenda i izaziva iznimno povoljne učinke. U dogovoru s partnerima donesena je zajednička odluka kako virtualne inačice sajmova uzrokovane pandemijom nisu adekvatan poligon za poslovne odnose, već iste održavaju privid novog normalnog koji ne može nadomjestiti ono što su te burze značile i pružale. Vjerujemo da će to biti uskoro ponovno moguće.
Do tada se komunikacija s poslovnim partnerima vrši direktno, vlastitim kanalima. Jedan od tih koji treba nadomjestiti uobičajene sajamske i prezentacijske nastupe jest platforma Croatia Get2Gether Hrvatske turističke zajednice kroz koju ćemo predstaviti novitete i ponudu Zadarske županije na našim ključnim emitivnim tržištima turističkim profesionalcima i medijima kroz ožujak i travanj. Radi se o on-line prezentacijama, svojevrsnim webinarima uživo gdje se nakon prezentacije vodi razgovor i odgovara na pitanja. Definirani su datumi prezentacija na tržištima: Poljske, Njemačke, Italije, Beneluxa, te Češke i Slovačke. Prezentacija prodajnom osoblju jednog slovenskog turoperatora odrađena je u veljači, a čekamo i termin prezentacije na austrijskom tržištu.