Uoči javne rasprave o Urbanističkom planu uređenja (UPU) Bregdetti, županijska vijećnica Akcije mladih Marjana Botić uputila je priopćenje za medije:
Već par dana sastavljam pitanja i mislim se javiti se ili ne prije javne rasprave o prostorima Grada Zadra nekad u vlasništvu uspješnih zadarskih gospodarskih subjekata i Hrvatskih željeznica – odlučila sam da hoću kad je postalo potpuno jasno kako Grad Zadar namjerno opstruira javnu raspravu zakazanu za srijedu, 17. ožujka 2021.
Koalicija Srcem za Zadar (SDP, AM, HSS, Centar, Glas) već je više puta najavila kako nam je vraćanje željezničkog prometa u Zadar jedan od prioriteta. Javne rasprave organizirane na način koji praktično onemogućava zainteresiranim građanima grada Zadra izražavanja mišljenja o ovim važnim temama očito je još jedan način povlađivanja Gradske uprave Grada Zadra i gradonačelnika Dukića privatnim interesima na štetu javnih, gradskih.
Indikativno je kako se kao tada gradska vijećnica još od sjednice Gradskog vijeća iz svibnja 2018. godine probijam zajedno sa kolegama iz AM, kroz institucije RH ne bi li utvrdila kako se to UPU Bregdetti mogao početi raditi na zahtjev tvrtke vlasnika čije druge tvrtke duguju Gradu Zadru milijunske iznose?! Takvo ugovaranje naime u startu je bilo protuzakonito. Posebno je bio sramotan odgovor Državne revizije RH koji su odgovorili da skratim: oni reviziju rada javne uprave rade prema njihovom planu koji se donosi unaprijed i da ih baš briga za prijave nezakonitosti. Super. HDZ korupcija i nerad institucija u punom sjaju. (Službeni odgovor Državne revizije u privitku)
Za sadašnju mikro mini javnu raspravu 17. ožujka 2021. naručitelji su se sjetili promijeniti tvrtku nositelja projekta kao i tvrtku izrađivača, ali je vidljivo kako najveći problem o kojem sam već pisala 17. siječnja 2019. ostaje. Naime tada sam naglasila kako u predloženim, a sad dorađenom urbanističkom planu omogućena je izgradnja viših zgrada nego što je to slučaj u ostalom dijelu istog kvarta, predviđena je i poprilična (pre)izgrađenost obuhvaćenih parcela, ali su zato susjedne parcele lokalnog stanovništva ostavljene bez mogućnosti gradnje jer su se sa zakonskih min 600 m2 propisanih za gradnju, povećane u Gradu Zadru na min. 1000 m2 za gradnju. Za zaključiti je stoga kako bi se izašlo u susret tvrtki koja je naručila prostorni plan. Susjedne manje parcele lokalnog stanovništva tako će ostati obezvrijeđene, za osiguravanje zelenila i/ili eventualno trgovanje poslušnošću po starim izborno-trgovačkim receptima već odavna prokušanima u Zadru.” Ništa se nije promijenilo.
Nadam se kako će vlasnici tih (obezvrijeđenih) parcela u Arbanasima dobiti priliku nešto reći u ovoj drugoj javnoj raspravi budući se organizira samo za 25 osoba! U obveznoj prijavi za javnu raspravu, kako su to zamislili u Uredu za graditeljstvo Grada Zadra, zato sam predložila održavanje u više kraćih termina, od kojih neki obvezno u popodnevnim satima.
Nadam se kako će stanovnici mo Arbanasi i susjednih mjesnih odbora doista dobiti priliku reagirati na nepostojanje javne infrastrukture za toliko povećanje stambenih kvadrata, odnosno stanovnika, kao i na potpuni izostanak bilo kakvih javnih, zelenih površina u sklopu novog nacrtanog stambenog bloka. Mogu pogledati katastrofalno stanje na Plovaniji ako im nije potpuno jasno što ih čeka. Tamo nema nogometnog igrališta, nema ni dječjeg, ni zapravo nogostupa, ni ugibališta za autobus… ima u Tuđmanovoj ulici ali tamo bus ne vozi, ali se zbog njega režu stabla. Budućnost uvale koja ima nemjerljiv javno privatni potencijal ovim UPU je svedena na ništa. (Ne znam zašto se zove Urbanistički plan uređenja kad od urbanizma nema ni U, kao ni od uređenja….)
Koalicija Srcem za Zadar posebno će u javnoj raspravi problematizirati pitanje željezničke pruge, odnosno njeno zanemarivanje u novim planovima UPU Bregdetti, (ali i od strane aktualne gradske uprave uopće).
U sklopu prošle rasprave u mo Arbanasi odgovoran za ukidanje željezničkog prometa za Zadar dok je bio ministar, Kalmeta, tvrdio je da željeznička pruga nikad neće izmjestiti. (Je li bio na raspravi kao zainteresirani građanin ili kao gradonačelnik u sjeni, valjda, ne zna se, ali je činjenica kao je ukidanjem željezničkog prometa teško naštetio interesima Zadra i uveo nas u velike probleme, a sad kad ima samo političku funkciju skače sam sebi u usta).
Teško je utvrditi čiji je privatni, odnosno unutar stranački interes sad prevladao ali ni ovaj UPU (čiji je pregled na stranicama Grada Zadra praktično nemoguć ako nemate profesionalne monitore za arhitekte), ni ovakve javne rasprave za šačicu ljudi, ni izgledi Zadra sa nastavkom ovakvih politika; nije to dobro…